سناتور لیندسی گراهام اعلام کرد تصمیم دارد بزودی طرح جایگزینی رابرای توافق هسته‌ای ایران ارائه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه تصمیم دارد از طرحی جایگزین برای توافق هسته ای ایران پرده برداری کند که به ادعای وی، به تهران اجازه خواهد داد بدون توانایی غنی سازی اورانیوم، انرژی هسته‌ای داشته باشد.

لیندسی گراهام روز سه شنبه در بیت المقدس خطاب به خبرنگاران گفت: طرح انرژی هسته ای بدون سوخت، می تواند شامل کشورهای عربی منطقه نیز باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامی که کشوری در فرآیند سوخت هسته‌ای مشارکت نداشته باشد، قادر به ساخت بمب نیز نخواهد بود. این مسأله امکان پذیر است که بدون غنی سازی، انرژی هسته‌ای داشته باشید.

گراهام همچنین گفت که از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران حمایت می کند؛ اما باید این اقدام با چیزی دیگر جایگزین شود.

وی در ادامه تصریح کرد: من در چند روز آینده، یک، دو یا سه توافق را پیشنهاد خواهم داد که طبق آن ایرانی ها و کشورهای عربی می توانند انرژی هسته‌ای داشته باشند؛ اما نمی توانند اورانیوم را غنی سازی و یا فرآوری کنند.

شایان ذکر است، سخنان سناتور لیندسی گراهام در حالی بیان شده که به تازگی مقامات کشورمان اعلام کردند از سقف مجاز ذخیره اورانیوم غنی سازی شده با غلظت ۳.۶۷طبق برجام عبور کرده اند.

گفتنی است، اقدام ایران در افزایش سقف مجاز ذخیره اورانیوم غنی سازی شده پس از آن انجام شد که سال گذشته آمریکا با خروج از برجام، تحریم هایی را علیه کشورمان اعمال کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Poland
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
امنیت پایدار در جهان تنها با توازن بین المللی برقرار میشود. متأسفانه ایالات متحده سوابق درخشانی در مناسبات بین المللی ندارد. اگر صداقت دارن آنها باید زرادخانه های اتمی خود را از بین ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۲ تير ۱۳۹۸
به این یانکی بگویید در امور کشوری که 11 هزار کیلومتر از تو فاصله دارد فضولی بیجا نکن و حواس خود را برای حل مسائل متعدد کشور خودت بکار بینداز چون ایرانی ها برای امثال تو به اندازه یک پشه هم اهمیت قائل نمی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۵ ۱۲ تير ۱۳۹۸
هی لیندسی: شما آمریکائیها وقتی از یک توافق یا قرارداد بین المللی خارج شده اید یعنی اینکه آن را قبول ندارید پس چگونه؟ وقتی از توافق خارج شده اید و آن را بسیار بد میدانید در موردش حرف هم میزنید تحلیل هم میکنید و ایده و طرح هم مطرح میکنید؟! هان؟؟
کدام ماشین با قوای محرکه درونسوز بدون بنزین و گازوئیل قادر به حرکت است؟؟ ما دستان و پاهایت را محکم میبندیم بعد بهترین و به روزترین خودروی ایده آلی را که در دنیا تولید شده در اختیارت میگذاریم آنهم در جاده هائی با پیچ های خطرناک آنگاه تو میتوانی براحتی این خودرو را هدایت کنی؟ و به قعر دره های عمیق سقوط نکنی؟ به در و دیوار و کوه برخورد نکنی و هیچ تصادفی نداشته باشی؟؟خلاصه ختم کلام میتوانی براحتی در این شرایط رانندگی کنی؟.......
آخرین اخبار