رییس سازمان انتقال خون آبادان گفت: حدود ٥٠٠ بیمار تالاسمی و دیالیز در شهر‌های آبادان خرمشهر و شادگان زیر پوشش خونرسانی پایگاه انتقال خون آبادان قرار دارند.

دکتر سحر مقبلی بهبهانی رییس سازمان انتقال خون آبادان در گفت وگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، با اشاره به اینکه حدود ٥٠٠ بیمار تالاسمی و دیالیز در شهر‌های آبادان خرمشهر و شادگان زیر پوشش خونرسانی پایگاه انتقال خون آبادان قرار دارند گفت:بیش از ٨٠ درصد خون‌های اهدایی به بیماران تالاسمی و دیالیزی تزریق میشود.

وی افزود:بسیاری از بیماران تالاسمی بیش از دوبار در ماه خون تازه دریافت میکنند.

رییس سازمان انتقال خون آبادان با اشاره به شرایط اهداکنندگان خون گفت:افراد بالای ١٨ سال و زیر ٦٠ سال که از سلامت کامل برخوردار باشند میتوانند اهداکننده خون باشند.

وی از کاهش٥/٣٧ درصدی اهداکنندگان خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: آقایان ٤ بار در سال یعنی هر٣ ماه یکبار و خانم‌ها ٣ بار درسال یعنی هر ٤ ماه یکبار میتوانند خون اهدا کنند.

وجود ۵۰۰بیمار تالاسمی در شهر‌های جنوب خوزستان

رییس سازمان انتقال خون آبادان بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ بیمار تالاسمی در شهر‌های جنوب خوزستان وجود دارد که حدود ۸۰ درصد از خون‌های اهدایی به این بیماران تزریق می‌شود، ادامه داد: بیماری تالاسمی نوعی اختلال ژنتیکی مادرزادی است و در صورت تشخیص تالاسمی ماژور، فرد برای ادامه حیات به طور مداوم نیاز به تزریق خون تازه دارد.

مقبلی بهبهانی گفت: بیماران تالاسمی فقط میتوانند خون تازه یعنی خونی که کمتر از ١٠ روز از اهدای ان گذشته باشد را دریافت کنند لذا از مردم درخواست داریم از اهدای خون غافل نشوند تا مشکلی برای تأمین خون بیماران وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد:زوج‌های جوان بایستی آزمایشات قبل از ازدواج راجدی بگیرند تا از تولد کودک تالاسمی جدید جلوگیری شود.

سازمان انتقال خون از نیمه‌ی دوم سال ٩٧ اقدام به تعیین kell منفی بروی کیسه‌های خونی که برای بیماران تالاسمی تخصیص داده شده را آغاز کرده است که این امر کمک شایانی به تامین هرچه بیشتر سلامت این عزیزان کند.

انتهای پیام/ د

تزریق خون‌های اهدایی به بیماران تالاسمی و دیالیزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.