رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنان تا اواسط هفته آینده وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه همراه با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در شمال استان ادامه دارد.

تداوم وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه تا اواسط هفته آینده/ همچنان باد‌های با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در زابل ادامه داردعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان به ۸۰ تا ۹۵ و گاهی بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

وی افزود: وزش این باد‌ها در نقاط مستعد و محور‌های مواصلاتی شمال و شمال غرب استان سبب خیزش  توفان گردوخاک می‌کند که ضمن کاهش دید افقی، کیفیت هوا را نیز به شدت کاهش می‌دهد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط بعداز ظهر‌ها قدری فروکش می‌کند، اما به تناوب تا اواسط هفته آینده وزش باد‌های شدید در شمال استان ادامه دارد.

ملاشاهی گفت: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی بادوگردوخاک با شدت کمتر و افزایش غلظت غبار انتظار می‌رود.

وی در بخش دیگری به احتمال وقوع رگبار‌های تابستانه در برخی نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در ساعات بعدازظهر دو روز آینده شرایط برای وقوع رگبار‌های پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای مهیاست.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سواحل استان نیز امروز وزش باد رخ می‌دهد که در برخی نقاط همراه با گردوخاک خواهد بود. همچنین دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار