ظریف گفت: تا زمانی که اروپا به برجام متعهد است؛ ما نیز به برجام متعهد خواهیم بود؛ ولی همان طور که اروپا به تعهدات خود عمل می کند ما نیز به همان صورت عمل می کنیم.

تا زمانی که اروپا به برجام متعهد است؛ ما نیز متعهد خواهیم بودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هئیت دولت  و در جمع خبرنگاران با اشاره به یازده تعهد اروپایی ها اظهار کرد: بعد از اینکه ترامپ از برجام خارج شد، ما جلسه‌ای در سطح وزاری خارجه ایران و سه کشور اروپایی برگزار کردیم و بعد از آن دو جلسه با حضور وزرای خارجه اعضای باقی‌مانده در برجام برگزار شد.

وی ادامه داد: در جلسه ۳ کشور و جلسات بعدی، اروپایی‌ها ۱۱ تعهد را اعلام کردند. این یازده شامل فروش نفت ایران، بازگشت پول نفت ایران، سرمایه‌گذاری در ایران، حمل و نقل، هوانوردی و کشتیرانی است. این تعهدات در همان روز به‌طور رسمی اعلام شد و اروپایی‌ها متعهد شدند که آن‌ها را انجام دهند.

ظریف با بیان اینکه در هیچ کدام از تعهدات ۱۱ گانه اروپا، اینستکس یا ساز و کار ویژه مالی وجود ندارد. اینستکس اگر عملیاتی بشود، تازه مقدمه‌ای می‌شود بر ۱۱ تعهد. لذا اروپایی‌ها باید یازده تعهد را انجام بدهد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در ماده ۳ ضمیمه برجام به‌صراحت آمده که اینکه اروپا اقدامی کرده و قانونی لغو کرده، کافی نیست بلکه آثار آن را باید نشان دهد. لذا ما صریحاً گفته‌ایم که تا زمانی که اروپا به برجام متعهد باشد ما هم متعهد خواهیم بود، منتها همانطور که اروپایی‌ها تعهداتشان را انجام دهند ما هم انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار