نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حاشیه اهواز ۳۴۵ هزار هکتار از اراضی به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جواد کاظم‌نسب الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدامات انجام شده در نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد استان تخصصی نبوده و برای مهار کانون‌های ریزگرد‌ها مردم نیز باید مشارکت داشته باشند و به کشاورزان جهت کشت آب اختصاص داده شود.

وی افزود: آیا اعتبارات اختصاص داده شده برای ریزگرد‌ها درست هزینه شده است چرا  ۳۴۵ هزار هکتار از اراضی حاشیه اهواز به کانون گرد و غبار تبدیل شد.

الباجی بیان داشت: از جمله؛ اثرات کشت سالانه مهار کانون‌های ریزگرد و کمک به اقتصاد کشور است که در همین راستا نیاز نیست که درختی کاشته که بعد از گذشت زمان خشک و از بین برود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه نظارت دقیق باید صورت گیرد و از مشارکت کشاورزان منطقه استفاده شود.

لزوم تعیین تکلیف کانال آبرسانی نصر

علی‌محمد طهماسبی بیرگانی رئیس ستاد ملی مقابله با گرد و غبار  نیز بیان داشت: ۱۵ میلیارد تومان جهت احداث کمربند سبز شهرداری اهواز دریافت کرد که یک هزار و ۱۵۰ هکتار درختکاری باید انجام شود، اما در حال حاضر زمان مناسبی برای کشت نیست.

وی افزود: از جمله تعهد‌های مربوط به منابع طبیعی مراقبت و نگهداری از عرصه‌های نهال‌کاری است و تعیین تکلیف کانال آبرسانی نصر نیز به سرعت انجام شود چرا که برای کانال و تانکر‌های آبرسانی به کانون‌های ریزگرد در حال هزینه کردن هستیم.

طهماسبی بیرگانی تصریح کرد: احداث کمربند سبز در جاده ملاشیه و ممانعت از گسترش افقی شهر ضرورت دارد که در این باره از عملکرد شهرداری اهواز رضایت نداریم و باید تلاش بیشتری برای این مسئله داشته باشد.

رئیس ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در پایان گفت: اداره هواشناسی باوجود دریافت اعتبارات، به تعهدات خود عمل نکردن و برای سال جاری باید ساز و کار نظارتی متناسب در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گرد و غبار ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.