الویری اصلاح روش و واگذاری بخشی از فعالیت‌های شهرداری به بخش خصوصی را گامی در اصلاح رویکرد مدیریت شهری دانست.

واگذاری بخشی از فعالیت‌های شهرداری به بخش خصوصی گامی در اصلاح رویکرد مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در نخستین مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها که امروز (چهارشنبه یازدهم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: امید است لایحه درآمد‌های پایدار در مجلس فعلی به تصویب برسد، اما این کافی نیست.

وی افزود: این گفته من بدین معناست که حتی اگر شهرداری‌ها درآمد خوبی نیز داشته باشند، باز هم نیاز‌های آنان رفع نمی‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اصلاح روش و کاهش هزینه‌ها و واگذاری بخشی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی دو اقدامی است که باید صورت گیرد تا بسیاری از فعالیت‌های حال حاضر شهرداری به صورت یکپارچه و هدفمند دنبال شود و من معتقدم نیازی نیست بسیاری از فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی زیر نظر مدیریت شهری انجام شود، لذا باید این اقدام‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند.

الویری تصریح کرد: پیش‌تر لایحه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس شورای اسلامی با چند رأی به تصویب نرسید و دولت درصدد است که لایحه‌ای در این خصوص ارائه کند که به عقیده من امید چندانی به آن نباید داشت.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با لایحه مدیریت یکپارچه شهری تمام هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند، لذا قانون شورا‌ها که در سال ۷۵ به تصویب رسید، دارای نواقص بسیاری است که ما تا به امروز با این مشکلات درگیر هستیم.

وی افزود: هفته آینده جلسه مفصلی در شورای عالی استان‌ها برگزار می‌شود و امید است شهر‌های مختلف پیشنهاد‌های خود را برای ما ارسال کنند تا در قالب طرح مصوب به مجلس ارسال شود.

الویری با انتقاد از وضعیت فعلی تهران گفت: تهران تبدیل به شهر بی هویت از نظر معماری و شهرسازی شده است و در کنار آن از ایمنی کمی در مقابل سوانح طبیعی برخوردار است.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تهران تبدیل به شهری پر تراکم شده که از نظر جمعیت، آلودگی هوا و صدا با بحران روبروست.

وی تأکید کرد: تهران غیر از ترافیک فاقد سیستم حمل و نقل عمومی در بافت‌های فرسوده و مناطق مرکزی و جنوبی است که حل این مشکل نیاز به اهتمام جدی مدیریت شهری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار