سرپرست اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی از صدور شناسنامه ی رایگان برای نوزادانی که در روز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) متولد شده باشند و نام های معصومه و رضا را انتخاب نمایند در سطح استان خبر داد.

مهراور مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت گفت: انتخاب نام های نیکو برگرفته از اسامی مذهبی و ملی همواره مورد تاکید سازمان ثبت احوال کشور بوده و استان خراسان جنوبی نیز در این مسیر گام برمی دارد.

وی از اهمیت ترویج فرهنگ صحیح نام گزینی در جامعه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که اینگونه اقدامات فرهنگی در این راه موثر واقع شود.

مهرآور همچنین به فراوانی نام های رضا و معصومه اشاره کرد و بیان کرد: در خراسان جنوبی حدود 15 هزار نفر نام رضا را برای فرزندان خود انتخاب نموده اند که این تعداد از ابتدای امسال 12 مورد بوده است.

وی همچنین ابراز داشت که بیش از 25 هزار نفر نیز نام مبارک معصومه را برای فرزندان خود برگزیده اند و از ابتدای امسال هم نام 16 دختر در استان به نام کریمه اهل بیت(س) مزین شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد ۴ هزار و ۶۶ ولادت صورت گرفته است افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۶۰ تولد شهری و هزار و ۴۰۶ تولد روستایی بوده است.

مهراور اظهار کرد : از کل متولدین سال جاری  ۲ هزار و ۸۸  نفر پسر و هزار و ۹۷۸ دختر بوده اند که به ازای هر ۱۰۰ واقعه تولد دختر، ۱۰۶ تولد پسر هستند.

وی افزود: بیشترین اسامی نام پسر مورد استقبال مردم امیرعلی، ابوالفضل، علی، حسین و امیرحسین و بیشترین اسامی نام دختر فاطمه، فاطمه زهرا، حلما، زهرا و زینب هستند.

انتهای پیام / ط ا

ثبت بیش از ۲ هزار تولد شهری در استان 

برچسب ها: ثبت احوال ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.