مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: از مهر ماه پارسال تاکنون، ۴ هزار و ۳۶۶ تن کود شیمیایی از طریق کارگزاران توزیع ، بین کشاورزان بابلسری توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: به منظور تامین نهاده‌های مورد نیاز برای تولید محصولات کشاورزی این مقدار کود شامل ۳ هزار و ۳۷۱ تن اوره، ۴۸۰ تن فسفات و ۵۱۵ تن پتاس بود که توسط ۱۱ واحد کار گزاری مجاز عرضه و در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفت.

رحمانی با بیان اینکه استفاده بجا و بهینه از کود‌های شیمیایی علاوه بر حفظ محیط زیست، نقش اساسی در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و حفظ امنیت غذایی دارد افزود: کشاورزان قبل از استفاده از هر نوع کود نسبت به انجام آزمون خاک و کوددهی بر اساس نتایج آزمایش خاک اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: کشاورزان از خرید کود از فروشندگان غیرمجاز خودداری کنند و در موقع خرید هرگونه مواد کودی، شماره ثبت درج شده بر روی بسته‌بندی‌ها، تاریخ تولید و انقضاء کود را مدنظر قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند
انتهای پیام/س
 

توزیع کود شیمایی در بین کشاورزان شهرستان بابلسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.