پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد بیش از ۴۵ افسر این رژیم در درگیری با معترضان اهل اتیوپی ساکن سرزمین‌های اشغالی زخمی شدند.

زخمی شدن بیش از ۴۵ پلیس رژیم صهیونیستی در درگیری با معترضان اتیوپیاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از ۴۵ افسر پلیس رژیم صهیونیستی در درگیری با اعضای جامعه اتیوپی، که یکی از بزرگراه‌های اصلی سرزمین‌های اشغالی را مسدود کرده بودند، زخمی شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۴۵ افسر پلیس در درگیری با اعضای جامعه اتیوپی، که به دنبال کشته شدن یک جوان اتیوپیایی توسط پلیس این رژیم تجمع اعتراضی برپا کردند، زخمی شده‌اند.

تجمع اعتراضی این گروه روز گذشته سبب ترافیک سنگین در بزرگراهی در سرزمین‌های اشغالی شد. معترضان اتیوپیایی همچنین اقدام به آتش زدن لاستیک خودرو و پرتاب کردن سنگ به سوی ماموران پلیس کردند. پلیس رژیم صهیونیستی نیز در مقابل معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد. در بیانیه روز گذشته پلیس رژیم صهیونیستی آمده است به دنبال به خشونت کشیده شدن و از کنترل خارج شدن این اعتراض در مجموع ۴۷ افسر پلیس زخمی و ۶۰ نفر از معترضان نیز بازداشت شدند.

اعتراضات مربوط به جامعه اتیوپی در شهر‌هایی از جمله حیفا و قدس به وقوع پیوست. اعتراضات پس از آن صورت گرفت که یک جوان ۱۹ ساله اتیوپیایی روز یکشنبه به ضرب گلوله پلیس رژیم صهیونیستی در منطقه‌ای نزدیک به حیفا کشته شد. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حالی که در تلاش بوده به نزاع و درگیری میان چند جوان خاتمه دهد از سوی این جوان مورد حمله قرار گرفته است. با این حال شاهدان عینی ضمن رد ادعا‌های پلیس رژیم صهیونیستی گفتند که هیچ خطری از سوی این جوان متوجه پلیس این رژیم نبوده است. این افسر پلیس اندکی پس از بازداشت، آزاد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اتفاق از معترضان خواست تا با احترام به قوانین باعث مسدود شدن بزرگراه نشوند. 

نزدیک به ۱۳۰ هزار اتیوپیایی در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند. اعضای جامعه اتیوپی اغلب از تبعیض و خشونت مفرط پلیس رژیم صهیونیستی نسبت به خود شکایت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار