جمالی نژاد گفت: نزدیک به ۸۰ میلیون جمعیت در کشور داریم که رقم بالایی از این جمعیت در کلانشهر‌ها زندگی می‌کنند.

نظام شهری بیمار تنها دلیل خالی شدن شهرهای کوچک از سکنهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نخستین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها که امروز (چهارشنبه یازدهم تیرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع معماری و شهرسازی جزء مواردی است که باید به همه موضوعات آن توجه شود و جنس شورا و شهرداری نیاز به تعامل دو جانبه دارد و موضوعات باید در این حوزه به طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: نزدیک به ۸۰ میلیون جمعیت در کشور داریم که رقم بالایی از این جمعیت در کلانشهر‌ها زندگی می‌کنند و این موجب شده است که شهر‌های کوچک کم کم خالی از سکنه شوند و علت آن هم نظام شهری بیمار است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: شاهد هستیم که کلانشهر‌ها سالیانه در حال عمران و آبادانی هستند، اما این عمران و آبادانی مشکلی را رفع نمی‌کند و احساس می‌کنم سندرومی در کلانشهر‌ها وجود دارد.

جمالی نژاد تصریح کرد: احساس می‌کنم مهاجرت به کلانشهر‌ها و میل به زندگی در شهر‌های بزرگ سبب شده روستا‌ها از سکونت و اشتغال خالی شوند و این پرسش به وجود می‌آید که این مشکل را چگونه باید حل کرد و تأکید دارم که شهر‌ها نیاز به نگاه همه جانبه دارند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: برای اصلاح این روند خدمات شهری، زیباسازی، ترافیک و غیره به تنهایی نمی‌تواند این مشکلات را حل کند، لذا باید همه مشکلات را احصاء کنیم و در یک نگاه همه جانبه به دنبال رفع آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار