دولت افغانستان اعلام کرده است که در نشست صلح بین الافغانی دوحه نقشی ندارد و در آن شرکت نمی کند.

ریاست جمهوری افغانستان: در مذاکرات بین الافغانی دوحه شرکت نمی کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه تاریخ برگزاری نشست بین الافغانی با میانجیگری آلمان مشخص شد، دولت افغانستان اعلام کرده است که در این نشست نقشی ندارد و در آن شرکت نمی کند.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گفت: «از حکومت افغانستان کسی در این نشست حضور نخواهد داشت و نمایندگی نخواهد کرد و افرادی که اشتراک می‌کنند، به باور ما در ظرفیت شخصی و نظر به شهرت شخصی خودشان در این جلسه اشتراک می‌کنند.»

صدیقی افزود: در مورد اشتراک کنندگان این کنفرانس هنوز معلوماتی در دست نیست. به گفته وی، این نشست از سوی یک نهاد معتبر آلمانی و با همکاری دولت آن کشور برگزار می شود.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: «شماری از افغان‌ها که ما معلومات نداریم که این افراد چه کسانی هستند، در این نشست اشتراک می‌کنند و لیست شرکت کنندگان نیز از سوی همین نهاد تهیه شده است.»

مارکوز پوتزل، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان اخیرا اعلام کرده است که مذاکرات بین الافغانی به میزبانی آلمان و قطر در هفتم و هشتم ماه جولای (۱۶ و ۱۷ سرطان) در دوحه آغاز می‌شود.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و همچنین وزارت خارجه افغانستان نیز در روزهای گذشته این خبر را رسانه ای کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.