مسائل، مشکلات و برنامه‌های توسعه‌ای استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی در دیدار‌های جداگانه استانداران این استان‌ها با رییس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، در دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با استانداران خراسان رضوی، جنوبی و شمالی؛ هر یک از استانداران به ارائه گزارشی از مصوبات قبلی دولت، طرح‌ها و برنامه‌های آتی توسعه‌ای استان و نیز مسائل و مشکلات موجود و حمایت‌های مورد نیاز از سوی رییس جمهور و مجموعه دولت پرداختند.

ایجاد هماهنگی بین استان‌های همجوار در فعالیت‌های توسعه‌ای مشترک، تبادل تجاری بین استانی و ایجاد هم افزایی منطقه‌ای در مواردی از قبیل مدیریت استفاده از آب، برنامه‌های مشترک توسعه گردشگری و زنجیره‌ای کردن فعالیت‌های توسعه‌ای و اقتصادی بین استان‌ها در این جلسات مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه جلسه با توجه به محرومیت‌ها و برخی عقب ماندگی‌ها در مناطق مرزی این استانها، رییس جمهور بر ایجاد برنامه‌های توسعه‌ای روستایی و افزایش درآمد مردم در مناطق مرزی و ایجاد سهولت در مبادلات مرزی تاکید و بر ضرورت معیشت مردم و نیز استفاده از ظرفیت‌های مرزی برای افزایش درآمد مرزنشینان اشاره و خواهان برنامه ریزی متکی بر مزیت‌های منطقه‌ای شد.

ضرورت تبادل فرهنگی و اقتصادی با کشور‌های همسایه و گسترش مبادلات مرزی از جمله دستوراتی بود که دکتر روحانی صادر کرد.

رئیس جمهور در ادامه، برنامه‌های سلامت محور در این مناطق را مورد اشاره قرار داد و خواستار برنامه ریزی و ایجاد بیمارستان‌های دو منظوره برای درمان مردم منطقه و گردشگری سلامت شدند.

دکتر روحانی توجه به همزیستی مسالمت آمیز میان قومیت ها، ایجاد فضای آرام و همدلی، وحدت و همبستگی در این مناطق و تلاش برای برگزاری انتخابات باشکوه و مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس و ایجاد زمینه لازم و همه سلایق در انتخابات را مهم و ضروری دانست.

در پایان جلسه هر سه استاندار گزارشی از هماهنگی‌های ایجاد شده بین نهادی بر توسعه استان و برنامه‌های خود ارائه کردند.

همچنین محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در گزارش خود بر برچیده شدن تمامی بخاری نفتی در کلیه مدارس اشاره و اعلام کرد با اقدامات صورت گرفته تا پایان شهریور ماه روستای بی گاز در این استان وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/ط


بررسی مسائل مشکلات 3 استان با حضور رئیس جمهور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.