نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شدسخنگوی دولت گفت: هم رسانه های دنیا روی برجام حساس هستند و هم همه نگران رفتار آمریکا و موضوع صلح هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری علی ربیعی سخنگوی دولت امروز یکشنبه با محوریت   گام دوم کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام با همراهی عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

ربیعی در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت برجام گفت: هم رسانه های دنیا روی برجام حساس هستند و هم همه نگران رفتار آمریکا و موضوع صلح هستند.

وی ادامه داد:  امروز از میزان 3.67 غنی‌سازی اورانیوم عبور‌ خواهیم کرد و میزان غلظت بر اساس نیاز ما خواهد بود و امروز این موضوع به طور‌ رسمی اتفاق خو‌اهد افتاد.

ربیعی تصریح کرد: ما از ابتدای برجام با دو طیف مواجه بودیم؛ دو طیفی که در حداکثر و حداقل ها بحث می کردند؛ یک طیف معتقد بودند برجام از ابتدا فایده ای ندارد و بی جهت وارد گفت‌وگو شدیم؛ در حال حاضر نیز این طیف معتقد هستند برجام نباید وجود داشته باشد، اما یک طیف دیگر در کشور، ماندن در برجام را به هر قیمت توصیه می کردند.

سخنگوی دولت بیان کرد: آمریکا یک اشتباه استراتژیک در برهم زدن برجام مرتکب شد.

ربیعی با اشاره به اینکه به هر قیمتی در برجام حضور نخواهیم داشت، افزود: این موضوع بستگی به طرف مقابل دارد و تمامی کارهایی که انجام می دهیم، برای حفظ برجام است. این سیاست ما است و به رغم تنوع دیدگاه، قطعا سیاست کلانی که دولت می گیرد، مبتنی بر مصالح و منافع ملی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار