این روز‌ها مصادف با نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم محمدابراهیم رشید مصادف است.

روایتی از شهادت مسئول جلوه‌های ویژه مسابقه تلویزیونی در راه دفاع از حرمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدابراهیم رشید جوانی بود که سال‌ها در تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تخریبچی، مشق عشق می‌کرد. او همچنین مسئول جلوه‌های ویژه میدانی و انفجارات در مستند مسابقه «ضدگلوله» سیما بود. وی مدتی نیز فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج ویژه شهدای روستای صرم قم را بر عهده داشت.

شهید مدافع حرم ابراهیم رشید بار‌ها به عنوان مدافع حرم در عرصه جهاد با کفار تکفیری حاضر شده بود که سرانجام، ۱۰ تیر سال ۹۷ طی عملیاتی مستشاری در مسیر جاده تدمر- دیرالزور سوریه به خاطر برخورد با تله انفجاری در سن ۳۲ سالگی به شهادت رسید.

سرهنگ هادی سفیدچیان فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان گفته بود: محمد ابراهیم در عین حال که تخریبچی بسیار ماهری بود، برای همکاران و اطرافیان خود یک استاد اخلاق هم بود. محمدابراهیم خود را یک نظامی محدود به پادگان نمی‌دانست و می‌گفت من پاسدار جهان اسلام هستم. رفتار، اخلاق و سلوک او نشان می‌داد در این دنیا ماندنی نیست و لایق شهادت است.


بیشتر بخوانید:ناگفته‌های همسر مدافع حرمی که به دست داعش شهید شد/ پس از شهادت سید مهدی برخی کارهای مخفیانه‌اش فاش شد!


این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه‌اش نوشته بود: «اگر هر کسی کار خود را جدی نگیرد و ساده انگارد به نظام اسلامی و انقلاب ضربه وارد کرده و این گناهی نابخشودنی است و بدانید در دیدگاه کلان، نوع مسئولیت مهم نیست بلکه انجام صحیح آن اهمیت دارد و جزءترین نیرو‌ها و مسئولیت‌ها با سهل انگاری و سستی ممکن است بزرگترین ضربه را بزنند.»

منبع:کهیان

انتهای پیام/

تخریبچی ماهر، استاد اخلاق

برچسب ها: مدافعان حرم ، شهدا ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.