نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اجرای طرح گاوداری ۶ هزار راسی ،اشتغال روستایی رقم خورد.

ایجاد اشتغال روستایی با اجرای طرح گاوداری درقهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از اجرای طرح گاوداری ۶ هزار راسی در قهاوند و پرورش ۲ هزار راس بز مورسیا در فامنین خبر داد و گفت: این طرح‌ها اشتغال در روستاها را رونق می دهد.

وی افزود: در پیگیری برنامه‌های اشتغال زایی و رونق تولید در همدان، جلسه‌ای با حضور استاندار همدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، عضو شورای شهر قهاوند و رئیس بنیاد مستضعفان تشکیل شد.

حاجی بابایی بیان کرد: ایجاد گاو داری ۶ هزار راسی در قهاوند که از سال گذشته پیگیری آن شروع شده بود و ایجاد زمینه پرورش ۲ هزار راس بز مورسیا در شهرستان فامنین دستاورد این جلسه بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حمایت‌های استاندار سابق همدان در اجرای این طرح گفت: تمام زیر ساخت‌های ایجاد گاو داری ۶ هزار راسی در قهاوند در زمینی با وسعت ۳۰ هکتار که مجهز به چاه آب است مهیا شده است.

حاجی بابایی افزود: این طرح  تولیدی واقتصادی که تحول عظیمی در رشد وتوسعه منطقه ایجاد می‌کند اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان دارد که ۶۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی است و  و بنیاد مستضعفان هم ۶۰ میلیارد تومان از این سرمایه گذاری را تامین می کند .

وی گفت: طرح پرورش بز مورسیا در شهرستان فامنین هم مصوب و مقرر شد این بز‌ها به صورت تک راسی یا دو و سه تا ۲۰ راسی متناسب با شرایط دامداران متقاضی پرورش یابد  و با پرداخت قسمتی از هزینه خریداری و قسمتی به صورت پرداخت وام ، دامداران متقاضی حمایت شوند.

انتهای پیام/ج

اشتغال روستایی با اجرای پروژه گاوداری درقهاوند رونق می گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.