بنابر نتایج یک نظرسنجی جدید اکثریت مردم آمریکا با عقب‌نشینی ماه گذشته رئیس‌جمهور کشورشان از اقدام علیه ایران حمایت می‌کنند.

اکثریت قابل توجهی ازآمریکایی موافق عقب نشینی ترامپ از اقدام نظامی علیه ایران هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، اکثریت قابل توجهی از مردم آمریکا از عقب‌نشینی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در خصوص اقدام نظامی علیه ایران در ماه گذشته حمایت کردند.

نتایج نظرسنجی جدید هاروارد سی‌ ای پی اس/ هریس نشان داد ۷۸ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای لغو دستور حمله به ایران اقدام درستی بوده است.

همچنین نتایج یک نظرسنجی مشابه نشان داد ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان مخالف اقدام نظامی علیه ایران هستند.

یادآور می‌شود در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. در پی سرنگون شدن پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا در آب‌های سرزمینی ایران، ترامپ ابتدا در توئیتر خود نوشت که "ایران اشتباه بسیار بزرگی را انجام داد"، اما خیلی زود از این اظهارنظر خود عقب‌نشینی کرد و گفت برای او سخت است که باور کند ساقط کردن این پهپاد توسط ایران "عمدی" بوده است.

با این حال، برخی رسانه‌های آمریکایی یک شب پس از وقوع این ماجرا به نقل از برخی منابع مدعی شدند که ترامپ دستور یک حمله نظامی تلافی‌جویانه را علیه برخی تاسیسات راداری و موشکی ایران صادر کرده، اما بلافاصله دستور خود را پیش از عملیاتی شدن لغو کرده است.

نظرسنجی هاروارد سی‌ ای پی اس/ هریس از ۲۶ تا ۲۹ ژوئن از میان ۲ هزار و ۱۸۲ شرکت کننده آمریکایی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار