اوکراین اعلام کرد در اعتراض به بازگشت روسیه به مجمع پارلمانی شورای اروپا، دعوت خود را از این مجمع برای اعزام ناظران به انتخابات پارلمانی ۲۱ ژوئیه اوکراین پس گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوکراین اعلام کرد در اعتراض به بازگشت روسیه به مجمع پارلمانی شورای اروپا، دعوت خود را از این مجمع برای اعزام ناظران به انتخابات پارلمانی ۲۱ ژوئیه اوکراین پس گرفته است.

اوکراین مانند بسیاری از کشور‌های شرق اروپا از بازگشت روسیه به مجمع پارلمانی شورای اروپا زخم خورده است. روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور از داشتن حق رای محروم شده بود.

اوکراین تصمیم گرفته است مشارکت مجمع پارلمانی شورای اروپا را در انتخابات خود که توصیه‌هایی به دولت‌ها در زمینه حقوق بشر ارائه و آن‌ها را در این زمینه باز خواست می‌کند، به حال تعلیق درآورد. لتونی نیز قصد دارد همین رویکرد را اتخاذ کند.

روسیه بعد از تحریم شدن هر گونه مشارکت مالی خود را با شورای اروپا به حال تعلیق درآورده بود و تهدید می‌کرد از این نهاد خارج می‌شود که در این صورت، خروج روسیه مانع از این می‌شد که شهروندان روس بتوانند به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کنند.

دانیل هولتگن (Daniel Höltgen)، مدیر ارتباطات شورای اروپا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دولت روسیه مبلغ ۳۳ میلیون یورو، بابت سهم خود به بودجه شورای اروپا برای سال ۲۰۱۹ واریز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار