رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تکمیل بیش از ۷ هزار طرح نیمه تمام آموزش و پرورش نیازمند ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بازدید از طرح‌های عمرانی آموزش وپرورش سبزوار گفت: افزون بر هفت هزار طرح نیمه تمام آموزش و پرورش در کشور در دست ساخت است که تکمیل آن‌ها به ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌هایی که برای امسال انجام شده و اعتبارات ویژه سازمان نوسازی مدارس تکمیل طرح‌های نیمه تمام سرعت می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال جاری دو هزار و ۴۱۵ طرح و ۱۲ هزار و ۵۳ کلاس درس با زیر بنای یک میلیون و ۸۸۹ هزار متر مربع با اعتباری حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد در دست اجرا و ساخت است.

رخشانی مهر افزود: طی سال گذشته دو هزار و ۴۰ طرح آموزشی با مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال ساخته و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام ماهیت ورزشی، پرورشی و آموزشی دارند، تصریح کرد: در درون طرح‌های آموزشی، پروژه‌های ورزشی و پرورشی گنجانده شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: میانگین سرانه فضا‌های فیزیکی به ازای هر دانش آموز در کشور ۵.۲ مترمربع است و میانگین سرانه ۱۱ استان کشور از این میانگین پایین‌تر است که از سال گذشته برنامه ریزی ویژه‌ای برای افزایش این سرانه آغاز شده است.

رخشانی مهر افزود: در میانگین ۵.۲ مترمربع فضای فیزیکی حدود ۳۰ درصد فضا‌ها فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی است که عزم دولت، بهسازی و نوسازی این فضاها است.

حذف بخاری های نفتی از ۲۰۰ مدرسه سبزوار

رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیشتر روستا‌های شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب طی دو سال گذشته از نعمت گاز بهره‌مند شدند که برخی از مدارس این روستا‌ها به دستگاه بخاری گازی استاندارد مجهز نیستند.
 
وی با اشاره به طرح گازرسانی به مدارس روستایی این شهرستان‌ها، ادامه داد: ۲۰۰ مدرسه در دستور کار حذف بخاری‌های نفتی قرار گرفته که اجرای این طرح به بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سفر مقرر شد آسفالت۳۰ مدرسه این شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد و عملیات اجرایی ۹ سالن ورزشی نیمه تمام شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن از محل اعتبارات ملی و استانی تکمیل شود. 

انتهای پیام//ف.س
برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.