سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد کنگره این کشور تداوم تجارت با ریاض تا زمان در قدرت بودن «محمد بن سلمان» را نمی‌پذیرد.

گراهام: تردیدی ندارم بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده است/ کنگره تداوم معمول تجارت با ریاض تا زمان در قدرت بودن بن سلمان را نمی‌پذیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد تردیدی ندارد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل جمال خاشقجی، منتقد سعودی را صادر کرده و رفتار دوستانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با او اعتبار این کشور را در زمینه حقوق‌بشر زیر سوال می‌برد.

سناتور هم حزبی ترامپ به سی بی اس نیوز گفت: هیچ تردیدی ندارم که او (بن سلمان) دستور قتل خاشقجی را صادر کرده، او از این مسئله آگاه بود و کار‌های مشابهی را درباره دیگر افراد نیز انجام داده و عامل مخربی در سراسر منطقه است. گراهام همچنین افزود که او تلاش‌هایی را برای تحریم ولیعهد عربستان صورت داده است.

سناتور گراهام ضمن تائید نقش عربستان به عنوان یک متحد استراتژیک برای آمریکا ادامه داد: تصمیم گرفته‌ام که اقدامات متحدی را، که فردی را در یک کنسولگری تکه تکه می‌کند و تمامی هنجار‌های بین‌المللی را نقض می‌کند، نادیده نگیرم. سناتور جمهوری خواه آمریکا گفت موضع او نسبت به محمد بن سلمان کاملا با موضع دونالد ترامپ فرق دارد و تاکید کرد کنگره این کشور تداوم روند معمول تجارت با ریاض را تا زمانی که بن سلمان در راس قدرت است، نمی‌پذیرد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست گروه ۲۰ در ژاپن مرگ خاشقجی را هولناک خواند با این حال از گرفتن انگشت اتهام به سوی ولیعهد عربستان خودداری کرد. ترامپ پیشتر با اشاره به مبادلات تجاری چندین میلیارد دلاری با سعودی‌ها آن را توجیهی برای تحت فشار قرار ندادن ریاض در مسئله خاشقجی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار