مهم‌ترین حوادث امروز یازدهم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه یازدهم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۶۰ کیسه آرد قاچاق در قیرو کارزین

فرمانده انتظامی قیرو کارزین از کشف ۶۰ کیسه آرد قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید رضا صالحی فر فرمانده انتظامی قیرو کارزین اظهار کرد: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران این پلیس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی قیر- فیروزآباد، به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۶۰ کیسه آرد ۵۰ کیلویی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیر و کارزین با اشاره به ارزش ۳۰ میلیون ریالی این محموله، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

توقیف بیش از ۵۰ تن گندم قاچاق در خرم بید

فرمانده انتظامی خرم بید گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، در بازرسی از ۲ کامیون ۵۱ تن و ۴۰۰ کیلو گندم قاچاق کشف شد.

سرهنگ حمید جوکار فرمانده انتظامی خرم بید اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ها، ۵۱ تن ۴۰۰ کیلوگرم گندم قاچاق که بدون مدارک قانونی و گمرکی بود، کشف و در این خصوص دو متهم دستگیر شدند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه ارزش گندم‌های قاچاق کشف شده، برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف بیش از ۸ کیلوگرم شیشه در تعقیب و گریز پلیس فارس

فرمانده انتظامی فارس از توقیف دو دستگاه خودرو سواری و کشف ۸ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط قاچاقچیان در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران به محور بندرعباس – داراب اعزام و اقدام به ایجاد ایست و بازرسی و کنترل محسوس و نامحسوس خودرو‌های عبوری کردند، افزود: مأموران هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به دو دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و زانتیا مشکوک و دستور ایست دادند که رانندگان این دو خودرو بدون توجه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، اقدام به تیر اندازی به سمت لاستیک‌های خودرو‌ها کرده و آن‌ها را متوقف کردند.

سردار حبیبی گفت: در بازرسی از خودرو پژو ۴۰۵، ۸ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه کشف و خودرو زانتیا نیز به عنوان اسکورت محموله مواد مخدر توقیف شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات، چهار قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد، افزود: مبارزه بی امان با مواد مخدر، همواره در دستور کار ویژه این فرماندهی قرار دارد.

توقیف بیش از ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در رستم

فرمانده انتظامی رستم از توقیف ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ سلطانعلی عزیزی فرمانده انتظامی رستم گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کسب اطلاع از تردد ۵ دستگاه سواری حامل کالای قاچاق در محور مواصلاتی رستم – گچساران، موضوع به ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و پلیسی، در یک ایست بازرسی مقطعی ۵ دستگاه خودرو سواری را متوقف و در بازرسی از آن‌ها ۹ دستگاه کولر گازی، یک دستگاه ماشین ظرفشویی، ۸۰۲ دستگاه قوطی انواع نوشیدنی، ۴۰ قوطی روغن زیتون و مقادیری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم با بیان اینکه در این راستا ۵ متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق برابر با نظر کارشناسان مربوطه، ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

افزایش ۵۲۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از افزایش ۵۲۱ درصدی کشفیات موادمخدر طی ۳ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار کرد: امروزه مواد مخدر به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات در جامعه بشری شناخته شده که کسب اطلاعات در خصوص پیامد‌های مخرب آن می‌تواند در کاهش گرایش افراد به این بلای خانمان سوز تاثیرگذار باشد.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس شهرستان، شاهد افزایش ۵۲۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

سرهنگ قسام تصریح کرد: اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، اقدامات اطلاعاتی و همکاری خوب مردم با پلیس از مهمترین دلایل افزایش کشفیات مواد مخدر در این شهرستان بوده است.

این مقام انتظامی با توصیه به خانواده‌ها برای کنترل فرزندان خود در گرایش به مواد مخدر گفت: ترویج و توسعه آموزش‌های همگانی، آگاه کردن خانواده‌ها نسبت به آسیب مواد مخدر و هم افزایی جدی میان نهاد‌های متولی امر، از جمله راه‌های جلوگیری از توسعه مواد مخدر است.

کشف ۱۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از توقیف ۱۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: مأموران مواد مخدر و یگان امداد شهرستان کازرون با اقدامات فنی و پلیسی، محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر توسط یک دستگاه سواری زانتیا را در محور فراشبند - کازرون شناسایی کردند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد این شهرستان با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری به صورت محسوس و نامحسوس، در نهایت خودرو مورد نظر را شناسایی کردند.

سرهنگ عبادی نژاد تصریح کرد: ماموران پس از مشاهده خودروی قاچاقچیان دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند خودرو را متوقف، و در بازرسی از خودرو حامل مشخص شد کالای قاچاق از نوع سیگار است که برابر نظر کارشناسان این محموله ۵۰۰ میلیون ریال ارزش دارد.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ عبادی نژاد از شهروندان خواست: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان، هرگونه اخبار و اطلاعات خود را از طریق تلفن ۱۱۰ به خدمتگزاران نیروی انتظامی فارس اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار