مسئول طرح استعداد‌های درخشان سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری طرح جدید این دوره از رقابت‌ها خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن یار احمدی مسئول طرح استعداد‌های درخشان سازمان دارالقرآن الکریم، درباره دوره جدید طرح «استعداد‌های درخشان قرآنی کشور» اظهار کرد: این دوره از  طرح استعداد‌های درخشان وارد فصل جدیدی شده است و امسال از میان ۱۳۵۰ نفری که در طول سه سال گذشته در دوره تقلیدی کار می‌کردند، ۶۰۰ نفر ما را همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در پایان دوره اخیر که از برگزاری طرح می‌گذرد، آزمون‌هایی را با حضور شرکت کنندگان برگزار کردیم و در اردو‌های آموزشی، غربالگری انجام دادیم و اکنون همانطور که اشاره شد ششصد نفر در دوره جدید طرح استعداد‌های درخشان قرآنی سازمان شرکت می‌کنند.

مسئول طرح استعداد‌های درخشان سازمان دارالقرآن الکریم گفت: ادامه طرح در دوره جدید وارد فاز تطبیق شده است که برای این فاز هم پیش بینی سه ساله داریم. در این راستا برای توجیه مدرسان استانی پنجشنبه و جمعه این هفته، ۱۳ و ۱۴ تیرماه در سازمان دارالقرآن کلاس‌های توجیهی و آموزشی را برای مدرسان برگزار می‌کنیم.

وی افزود: وقتی که قاری قرآن در سطح تقلید باشد، به این معناست که فقط آن قطعات تقلیدی را مثل استادِ الگو می‌خواند، اما در تطبیق، قاری بر اساس معلومات و محفوظاتی که در دوره تقلید داشته می‌تواند بخش‌های دیگر قرآن را از نظر صوت و لحن و تجوید پیاده سازی کند.

یار احمدی در پایان یادآور شد: شرکت کنندگان به صورت هفتگی نزد استادان دوره جمع می‌شوند و در کنار این برنامه، اردو‌های استانی نیز در برنامه‌ها پیش بینی شده که طی این اردو‌های چندروزه، استادان در قالب کارگاه با شرکت کنندگان کار می‌کنند. همچنین در پایان سال هم آزمون‌هایی گرفته می‌شود که تقریباً معادل آزمون‌های سطح پنج سازمان دارالقرآن است.

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: قرآن ، موسسات قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار