سخنگوی شورای شهر تهران درباره اقدامات انجام شده برای بازپس گیری پلاک‌های واگذار شده توسط دوره قبلی شهرداری توضیحاتی داد.

توضیحات سخنگوی شورای شهر تهران درباره بازپس گیری پلاک‌های واگذار شدهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران که آخرین‌ اقدام‌های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران برای بازپس گری پلاک‌های واگذار شده شهرداری در دوره قبل به مدیریت شهری اظهار کرد: در ابتدای شورای پنجم در این باره مصوبه‌ای داشتیم که شهرداری موظف شد برای واگذاری سقف بهره‌برداری املاک به افراد از شورای شهر تهران مجوز بگیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: همچنین در این مصوبه شهرداری ملزم شد املاکی را که حق بهره‌برداری آنها که پیشتر واگذار شده بود، نیز به شورا ارائه کند و مجوزهای لازم آن را اخذ کند و شورا به طور جد به دنبال این موضوع است که شهرداری تهران خارج از این مصوبه عمل نکند.

اعطا ادامه داد: چندین جلسه برگزار کردیم تا آمار دقیق املاکی را که حق بهره‌برداری آنها به افراد از سوی شهرداری واگذار شده بود احصا و آماری از سوی سازمان املاک کشور در این باره ارائه شود.

وی ادامه داد: استدلال شهرداری برای ارائه نکردن مستندات خود برای املاک واگذار شده این است که تا به امروز نتیجه‌گیری مناسبی از املاکی که حق بهره‌برداری آنها به افراد غیر واگذار شده است، به دست نیامده و شهرداری تهران نیز موظف است از پلاک‌هایی که حق بهره‌برداری آن‌ها به افراد غیر واگذار شده و برداشت شهرداری این است که می‌تواند از واگذاری آن‌ها دفاع کند، این پلاک‌ها را نیز در صحن شورای شهر تهران ارائه کند و شهرداری در این باره موظف است آن دسته از پلاک‌هایی که حق بهره‌برداری آنها جای دفاع دارد را به صورت لایحه به شورای شهر تهران ارائه کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مباحث مطرح شده با این مضمون که پروژه خیابان 30 تیر پیوست اجتماعی  ندارد، گفت: ارائه پیوست اجتماعی برای تمام پروژه‌های شهری در هر مقیاسی جدی است و باید انجام شود و این موضوع جزء مواردی بود که در دوره قبل مدیریت شهری توجهی به آن نمی‌شد.

اعطا ادامه داد: معتقد هستیم طرح‌های شهرداری مثل کاهش آلودگی و یا خیابان 30 تیر نیاز به پیوست اجتماعی دارند، به گونه‌ای که بتوان از نتایج آن بهره برد، نه اینکه ما پروژه‌ای را افتتاح و سپس برای آن پیوست اجتماعی تعبیه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه شورای شهر تهران در تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در چه مرحله‌ای است، گفت: در موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران چند طرح در دستور کار است و باید به این نکته توجه شود که تحقیق و تفحص دارای ماده جداگانه در شوراست و یک تعداد از اعضا باید درخواست تحقیق و تفحص خود را ارائه کنند، سپس تحقیق و تفحص به کمیسیون مربوطه ارجاع شود تا هیئت تحقیق و تفحص در آن موضوع تشکیل شود.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بعد از مرحله‌ای محرمانه می‌شود و مصداق بارز صحبت من تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری است که پس از طی مراحلی از تحقیق و تفحص ادامه این روند در سکوت خبری در حال انجام است.

وی افزود: چند موضوع برای تحقیق و تفحص در دست بررسی است که مؤسسه همشهری و املاک دو مورد از این موارد است.

اعطا در پاسخ به حواشی به وجود آمده در رابطه با حیات شبانه گفت: از طرف فرمانداری نامه‌ای به شورا رسیده و مورد اعتراض شورا قرار گرفته است و تصمیم‌گیری در رابطه با نامه فرمانداری تهران به هیئت حل اختلاف ارجاع شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: تصمیم‌گیری در این بحث نیاز به کارشناسی دارد و برای رفع ابهامات شورای شهر تهران موضوع را در هیئت حل اختلاف مطرح کردند.

اعطا گفت: متأسفانه موضوع به گونه‌ای در فضای عمومی مطرح شد که حفظ اختلاف نظر به جامعه القا شد.

وی افزود: برای اجرای یک طرح باید زیرساخت‌های آن فراهم شود و این کار یک سویه نیست و برای تکمیل زیرساخت‌های آن نیاز به همکاری چند جانبه داریم و عقیده ما این است که باید به گونه‌ای عمل شود که همانطور مردم در روز مایحتاج خود را تهیه می‌کنند، در شب نیز بتوانند مایحتاج خود را از محیط شهری کسب کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با مصوبه خانه باغ‌ها گفت: در رابطه با مصوبه خانه باغ‌ها اعضای نهایی تصمیم‌گیرنده شورای عالی شهر سازی و شورای شهر نمی‌تواند به صورت انحصاری تصمیم‌گیری کند و شورا تنها در بحث ارائه پیشنهاد خانه باغ وظیفه خود را انجام داده است و باید به این نکته اشاره کرد، پیشنهادات و اصلاحات از سوی شورای عالی شهرداری پذیرفته شده و طرح خانه‌باغ‌ها به تصویب رسیده و تنها ظرف مدت ده روز آینده پس از ابلاغ آن اجرایی می‌شود.

اعطا در پاسخ به این سوال که در چند هفته اخیر موضوع شایعات اختلاف نظر بین شهرداری و شورای شهر بالا گرفته است، گفت: ارتباط شورا و شهرداری ارتباط پرسشگری و پشتیبانی است و شورا باید به عنوان یک نهاد نظارتی رسالت خود را به درستی عمل کند و رسالت شورا بر اساس پرسشگری از مدیریت شهری قرار دهد.

وی تاکید کرد: موضع شورای شهر تهران به روشنی هر چه تمام توسط رئیس شورای شهر که در همایش فصلی شرکت کرد، بیان شد و آن هم موضوع حمایت و پشتیبانی از مدیریت شهری و شهردار تهران است.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: به مسائل نباید دامن بزنیم که این حواشی و شایعات موجب سوء استفاده دشمنان و رسانه‌های بیگانه می‌شوند و پرسش من این است بهره دامن زدن به این شایعات در شرایط کنونی کشور به چه کسی  و یا نهادی می‌رسد.

اعطا در پاسخ به این سوال که فرزند عزت اله انتظامی نسبت به تبدیل خانه مرحوم عزت اله انتظامی به خانه موزه گفت: در خانه موزه به طور کلی موضوع مهمی که وجود دارد این است که نباید به فضای کلی خانه دست زده شود و حفظ فضای کلی آن جزء اولویت‌های تبدیل خانه به موزه است و باید به این نکته اشاره کرد در بعضی از موارد مثال‌هایی وجود دارد که این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار