مدیرکل هواشناسی کشور در اراک از کاهش فراوانی نسبی گرد و غبار کشور نسبت به سال گذشته خبرداد.

کاهش نسبی گرد و غبار در کشور / تابستان نرمالی پیش رو داریموظیفه مدیرکل هواشناسی کشور در حاشیه نشست روسای مراکز پیش بینی استان‌های غربی و جنوب غربی کشور در اراک در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،با بیان اینکه فراوانی نسبی گرد و غبار نسبت به سال گذشته در کشور کاهش یافته است، گفت: خوشبختانه پدیده گرد و غبار امسال به علت بارندگی خوب فراوانی کمی نسبت به سنوات گذشته داشته است، زیرا که تالاب‌های جنوب غرب امسال پرآب بودند و زمانی که تالاب‌ها خشک می‌شوند منبع گرد و غبار هستند.

وظیفه افزود: مناطق مرکزی ایران مانند جنوب سمنان و شمال اصفهان به علت خشکی سال‌های متوالی دریاچه‌های نمک، همچنان کانون گرد و غبار هستند و منطقه شرق کشور با وجود اینکه فراوانی گرد و غبار کمتر شده، ولی کماکان جزو مناطقی است که همچنان گردوغبار در آنجا وجود دارد.

وی اضافه کرد: امسال برنامه‌ریزی شده تا زیرساخت‌های تولید محصولات و کیفیت محصولات گرافیکی را برای اعلام دقیق‌تر وضعیت هوا افزایش دهیم و منابع داده‌ای و ایستگاه‌ها را نیز گسترش دهیم.

تابستان نرمالی پیش رو داریم

مدیرکل هواشناسی کشور بیان کرد: امسال تابستان نرمالی از لحاظ هوا پیش رو داریم و بارش‌ها در تابستان به صورت رگباری و محلی و موقت در بعد از ظهر و شب اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: غرب و جنوب کشور از مناطق مهم کشور از لحاظ هواشناسی محسوب می‌شوند، زیرا قالب سامانه‌های ورودی به کشور به خصوص در فصل سرد سال از این مناطق است.

ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی هم هدف از نشست روسای مراکز پیش بینی استان‌های غربی و جنوب غربی کشور در اراک را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در صدور اطلاعیه و اخطار‌های هواشناسی در منطقه جنوب غرب کشور و غرب کشور بیان کرد.

ذوالفقاری افزود: این نشست اولین نشست روسای ۸ استان کشور است و بنا شده این نشست را به صورت دوره‌ای و حداقل سالی دوبار در دیگر استان‌ها نیز برگزار شود

انتهای پیام / ج

برچسب ها: آب وهوا ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.