علیرضا آشناگر گفت : کمرنگ بودن سهم مدیریت استان به حوزه بانوان می‌بایست واکاوی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان با بیان اینکه کمرنگ بودن حضور بانوان در مدیریت استان یکی از نواقصی که باید بررسی، واکاوی و اصلاح شود، گفت: برای رفع این موضوع بافت مدیریت استان سمنان از غالب مردانه بودن باید سمت به تعادل و حضور پررنگ‌تر بانوان سوق داده شود.

وی ضمن بیان اینکه می‌خواهیم سهم بانوان در مدیریت استان پررنگ‌تر شود و برای این مهم تلاش و از حضور و کمک روحانیان، علما و حوزه علمیه، برای تحقق این مهم استقبال خواهیم کرد، افزود: برای این منظور چهره‌های توانمند و شاخص که توانایی حضور در امور مدیریت استان رادارند، معرفی شوند.

آشناگر بابیان اینکه استانداری آمادگی دارد تا از اعتبارات فرهنگی و حوزه اجتماعی، برای تقویت بخش‌های فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، به‌خصوص ویژه بانوان از کمک حوزه علمیه استان استفاده کند، ابراز داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید از موازی کاری اجتناب کرده و بکوشند تا بخش عمده اعتبارات خود را با محوریت اثربخشی بیشتر در قالب برنامه‌های ذاتی سازمانی خود به‌کارگیرند.

استاندار سمنان در ادامه تصریح کرد: تعامل و ارتباط بیشتر فی‌مابین حوزه علمیه، سپاه، شهرداری و استانداری در قالب بازآفرینی مناطق حاشیه‌ای و بافت قدیم با محوریت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد و جلوگیری از طلاق و مفاسد اجتماعی، می‌تواند در پیشبرد امور و تقویت شاخص‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد.

وی افزود: امروز این مهم می‌طلبد تا به‌صورت ویژه توجه به مسائل حوزه بانوان، ساماندهی بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست در دستور کار قرار گیرد و در صورت ارائه طرح اجتماعی و فرهنگی مدون و جامع با همکاری حوزه علمیه این آمادگی وجود دارد تا از محل اعتبارات تحول اجتماعی، به این مقوله کمک شود.

علیرضا آشناگر بابیان اینکه نگاه ما در توزیع اعتبارات و ابلاغ‌های مأموریت‌های فرهنگی در استان به‌هیچ‌عنوان سیاسی، صنفی و بخشی نبوده و نیست، اضافه کرد: در صورت ورود افراد توانمند و کارشناسان حوزه علمیه باوجود طرح‌های اولویت‌دار و برنامه‌های جامع و مدون، از آن حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

لزوم پرهیز از موازی‌کاری در مقوله فرهنگ

برچسب ها: استانداری ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار