مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۱۰۲ درصدی واردات از گمرکات استان طی ۳ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، خلیل حیدری   مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  اظهار داشت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در سه ماهه نخست سالجاری ۱۳ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۶۹ دلار به وزن ۷ هزارو ۱۸۳ تن می‌باشد؛ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۰۲ درصد و از حیث وزن ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع فوق، گمرک پرویزخان با ۹ میلیون و ۴۳۳ هزارو ۴۹۶ دلار کالای وارداتی به وزن ۶ هزارو ۷۵۷ تن، بیشترین حجم کالا‌های وارداتی استان را در سه ماهه نخست سالجاری بخود اختصاص داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ وزن ۷۱ درصد افزایش و از حیث ارزش ۵۶۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: در ۳ ماهه نخست سال جاری از گمرک کرمانشاه ۳ میلیون و ۹۷۵ هزارو ۱۰۳ دلار کالا به وزن ۳۹۸ هزار تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزنی ۷۵ درصد و از حیث ارزش ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی آمار واردات گمرک خسروی را ۴۹ هزارو ۷۷۰ دلار کالا به وزن ۲۷ تن عنوان کرد و بیان داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۰۰ درصد و از حیث وزن ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

حیدری با تاکید بر اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۰ کشور وارد ‬ می‌شود، تصریح کرد: کشور عراق با ۸ میلیون و ۵۶۲ هزارو ۳۲۵ دلارکالا به وزن ۵ هزارو ۴۹۴ تن جایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در سه ماهه نخست سالجاری به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: طی مدت یاده شده کره جنوبی با ۱ میلیون و ۵۵۶ هزارو ۹۱۹ دلارکالا به وزن ۱۲۲ تن و کشور چین با ۹۶۶ هزار و ۴۱۸ دلار کالا به وزن ۱۰۷ تن درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، آلومینیوم بصورت کارنشده غیرممزوج، تلمبه‌های چرخ دنده ای، مخلوط هیدروکربور‌های بودار، کمپرسور‌های برودتی باگازفریونی باقدرت حداکثریک اسب بخار، اجزاءوقطعات ماشین آلات ودستگاه‌های کارکردن روی کائوچویاموادپلاستیکی، تلمبه‌های سوخت موادروان کننده یاآبگون‌های سردکننده موتور‌های پیستونی درون سوز، باطری از نوع سربسته  عنوان کرد.

انتهای  پیام/ز



۱۰۲ درصد واردات از گمرکات استان طی ۳ ماه نخست امسال افزایش یافت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.