بازیان گفت: از هفته دوم سیل، کار بازسازی و احداث مسکن مددجویان مازندرانی و خراسان شمالی که آسیب دیده بود به عنوان نخستین گروه آغاز شد.

تحویل نخستین واحد‌های احداثی مددجویان سیل زده مازندران و خراسان شمالی/ تعمیر مسکن سیل زدگان تا پایان تیربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم بازیان مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: در سیل اول سال ۳۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد مورد آسیب دیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد مسکونی به تعمیرات نیاز داشتند، گفت: تعمیرات این ۲۰ هزار واحد مسکونی مددجویان از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفت.

بازیان تصریح کرد: ۲۵۰۰ واحد روستایی و ۲۵۰۰ واحد شهری مددجویان در جریان سیل اخیر آسیب دیده است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از هفته دوم سیل، کار بازسازی و احداث مسکن مددجویان مازندرانی و خراسان شمالی که آسیب دیده بود به عنوان نخستین گروه آغاز شد، گفت: اولین کلنگ در ۱۷ فروردین ماه به جهت بازسازی و نوسازی منازل تخریبی به زمین خورد.

بازیان تصریح کرد: کمتر از سه ماه ۲ واحد در مازندران و یک واحد در خراسان شمالی تکمیل و تحویل مددجویان داده شد.

وی با بیان اینکه سرعت در اقدام و کیفیت در ارائه مسکن مناسب و مقاوم هدف اصلی ما در بازسازی است، ادامه داد: عملیات کاملا در چارچوب سیاست‌ها و راهبرد‌های قرارگاه بازسازی و نوسازی وزارت کشور است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد تأکید کرد: کمیته امداد کار را در سه مرحله شروع کرد، مرحله اول شناسایی و ارزیابی واحد‌های آسیب دیده بود.


بیشتر بخوانید: روند تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان سیل زده کمیته امداد سرعت می‌گیرد


وی با بیان اینکه مرحله دوم تامین بود که منجر به عقد قرارداد با بانک‌ها و اخذ تسهیلات وام بلاعوض شد، افزود: متاسفانه به لحاظ فراز و نشیب‌ها با کندی مواجه بودیم که پس از تصمیمات قرارگاه بازسازی و نوسازی این روند رو به بهبود است و امیدواریم در هفته‌های آینده سرعت خوبی داشته باشد.

بازیان گفت: از ۱۲ هزار واحد احداثی در مناطق شهری و روستایی، تعمیر و احداث بیش از یک هزار واحد شروع شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بنا بر برنامه‌های قبلی حداکثر تا پایان تیر و در موارد نادر تا پایان مرداد بخش تعمیراتی به مرحله پایان برسد، تصریح کرد: برای بازسازی واحد‌های تخریبی ۹ ماه زمان در نظر گرفتیم.

بازیان ادامه داد: امید است قبل از فصل سرما بتوانیم اکثر واحد‌هایی که نیاز به جا به جایی دارد را با سرعت بیشتر پیش ببریم.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه در قالب سرانه‌های مکمل، اقلامی را به واحد‌های شهری و روستایی تخصیص دادند که این خود باعث انگیزه برای شروع سریع واحد‌ها می‌شود، افزود: از تجربه کرمانشاه نیز توانستیم برای سیل استفاده کنیم.

بازیان بیان کرد: کار احداث و بازسازی اولین واحد‌های احداثی مناطق سیل زده را کمیته امداد آغاز کرد، امروز نیز اعلام می‌کنیم اولین واحد‌های تکمیل شده کمتر از ۳ ماه با همکاری و هماهنگی بنیاد مسکن انجام شد.

وی با بیان اینکه به جهت رفع موانع و مشکلات، تسریع عقد قرارداد بانک‌ها و پرداخت تسهیلات را به عنوان عامل موثر برای بازسازی می‌دانیم، ادامه داد: با اعلام بانک امید است روند بهتری را شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد افزود: تجهیز مسکن مددجویان سیل زده با ارزیابی‌های بیمه و بنیاد مسکن در دستور کار کمیته امداد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار