شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: سال رونق تولید دامپزشکی در توسعه پایدار، اشتغال و تامین غذایی و تولید محصولات دامی کشور از جایگاه رفیعی برخوردار است.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بیان داشت: در سالی که به دستور رهبر انقلاب اسلامی سال رونق تولید نام گذاری شده دامپزشکی در توسعه پایدار، اشتغال و تامین غذایی و تولید محصولات دامی کشور از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی افزود: مبارزه با بیماری‌‎های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام یکی از مأموریت‌‎های مهم در حیطه وظایف دامپزشکی است و این مهم از طریق واکسیناسیون دام و طیور علیه انواع بیماری‌‎ها، تست و خون‌‎گیری و انجام آزمایش و شناسایی دام‌های رآکتور و حذف آن‌ها از جمعیت دامی صورت می‌گیرد.

اسدی ادامه داد: پیشگیری از بروز بیماری‌‎های مشترک قابل انتقال از دام به انسان مانند سل، تب مالت، سیاه زخم، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، کیست هیداتید و انواع انگل‌‎های داخلی و خارجی از جمله مهمترین موارد مبارزه با بیماری‌‎های مشترک است.

وی تصریح کرد: دامپزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری‌‎های مشترک و واگیر دامی، اقدام به اجرای طرح‌‎های تست و کشتار، واکسیناسیون دام‌‎ها، سم‌‎پاشی اماکن دامی و برگزاری کلاس‌‏‌های آموزشی می‌‎کند.

مجید اسدی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک و هوشیاری شهروندان در قبال هشدار‌های دامپزشکی، به بالاترین سطح ایمنی در مقابل بیماری‌‎های مشترک انسان و دام دست یابیم.

انتهای پیام / ی

دامپزشکی خط مقدم مبارزه با بیماری‌‎های مشترک و واگیر دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار