رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا از ملاقات اخیر دونالد ترامپ با کیم جونگ اون در مرز دو کره به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا روز گذشته (دوشنبه) از ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مرز دو کره به شدت انتقاد کرد.

وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان اعلام کرد: این یکی از بدترین روز‌ها در تاریخ دیپلماسی آمریکا و سیاست خارجی این کشور بود. آن‌ها (کره شمالی) در مقایسه با گذشته بمب‌های هسته‌ای بیشتری دارند. آن‌ها برای آمریکا یک خطر محسوب می‌شوند. او (ترامپ) از آن‌ها تمجید می‌کند و در مقابل هم چیزی دریافت نمی‌کند.

شومر در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا از رؤسای جمهور پیشین این کشور به دلیل ناتوانی در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی انتقاد کرده است، اما سیاست‌های غیر قابل پیش بینی او بیشتر برای آمریکا زیان آور است.

رهبر اقلیت دموکرات سنا در ادامه تأکید کرد: او (ترامپ) هیچ احساسی در خصوص اینکه کجا برود و چه کار کند، ندارد و اگر کسی فکر می‌کند که این مسئله در طولانی مدت و یا حتی کوتاه مدت به آمریکا صدمه‌ای وارد نمی‌کند، سخت در اشتباه است.

ترامپ روز یکشنبه در منطقه غیرنظامی میان دو کره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرد. وی پس از دیدار با کیم جونگ اون با پای پیاده وارد خاک کره شمالی شد. به این ترتیب ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکاست که به خاک کره شمالی قدم گذاشت. این سومین ملاقات رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی محسوب می‌شود. ترامپ در تاریخ ۱۲ ژوئن سال گذشته میلادی با کیم جونگ اون در سنگاپور ملاقات کرد. این دو مقام دومین بار در فوریه سال جاری میلادی در ویتنام با یکدیگر ملاقات کردند؛ اما مذاکرات دوم آن‌ها نیمه کاره رها شد و نتیجه‌ای به دست نیامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار