کشورهای عضو سازمان اوپک پس از پایان نشست پشت در‌های بسته وزیران این سازمان بر سر تمدید توافق کاهش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت برای یک دوره ۹ ماهه و تا پایان سال ۲۰۲۰ توافق کردند.

تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک تا ۲۰۲۰/بارکیندو دبیرکل اوپک باقی ماندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، ۱۴ کشور عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش و پس از پایان نشست پشت در‌های بسته وزیران این سازمان بر سر تمدید توافق کاهش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت این سازمان برای یک دوره ۹ ماهه و تا پایان سال ۲۰۲۰ توافق کردند.

اعضای اوپک در یکصدوهفتادوششمین نشست عادی این سازمان همچنین با تداوم دبیرکلی محمد سانوسی بارکیندو برای یک دوره سه ساله دیگر موافقت کردند.


بیشتر بخوانید: حفظ موجودیت اوپک مهمترین مسئله است/هرچقدر بتوانیم نفت صادر می‎کنیم


تمدید توافق کاهش ۴۰۰ هزار بشکه متحدان غیراوپکی نیز فردا در نشست مشترک کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک بررسی می‌شود و به احتمال زیاد اعضای غیراوپک نیز اوپک را در این تصمیم همراهی خواهند کرد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک موسوم به JMMC که صبح امروز برگزار شد مجموع تعهد اعضای اوپک تا پایان ماه مه ۱۴۴ درصد و برای غیراوپک ۲۰۴ درصد بوده است، همچنین مجموع پایبندی به توافق اوپک و غیراوپک تا پایان ماه مه، ۱۶۳ درصدعنوان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، اوپک ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار