وزیر کشور گفت: بخشی از دارو‌هایی که با ارز ۴٢٠٠ تامین می‌شود، احتمالا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود که وزارت بهداشت مسئول شد.

۵ میلیون کالا در بنادر بصورت دپو داریم/ در واردات کالاهای اساسی مشکلی نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان‌ ،‌  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه بیست و هشتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این جلسه که به صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود تصمیمات خوبی در حوزه اقتصادی و کالا‌های اساسی مردم گرفته شد.

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه خرید گندم، دغدغه و نگرانی نیست و نگرانی‌های فقط در حوزه پرداخت بود که مقرر شد پیگیری‌ها افزایش پیدا کند و در دولت نیز این موضوع بررسی شد.

وی افزود: در جلسه امروز مقرر شد پیمانکارانی که طلب داشتند سازمان برنامه و بودجه آمار و اسامی دقیقشان را استخراج کند و در جلسه بعدی یک گزارش کامل به ما ارائه کنند تا ما بتوانیم تصمیمی برای پرداخت طلبشان بگیریم.

رحمانی فضلی تصریح کرد:بحث رسوب گذاری کالا در بنادر از موضوع دیگر جلسه امروز بود؛ ضمن اینکه اکنون ما ۵ میلیون کالا در بنادر بصورت دپو داریم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در بحث واردات کالا‌های اساسی مشکلی نداریم، یادآور شد:در این جلسه تاکید شد سرعت عمل بیشتری برای ترخیص این کالا‌ها از بنادر و گمرک داشته باشیم.

رحمانی فضلی افزود: در رابطه با دارو تصمیمات مهمی گرفته شد و مقرر شد نظارت دقیقی بر توزیع و اطمینان از بابت اینکه به دست اهلش برسد، انجام شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز تاکید شد، کمبودات دارو رفع شود، تصریح کرد: در این زمینه گزارشی داشتیم که بخشی از دارو‌هایی که با ارز ۴٢٠٠ تامین می‌شود، احتمالا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود که وزارت بهداشت مسئول شد، مسیر تامین، توزیع و مصرف را تا داروخانه حتما پیگیری کند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد:بحث کاغذ ر گذشته مطرح شده بود و به کارگروه ارجاع داده شده بود و کارگروه امروز گزارش دقیقی از آخرین وضعیت کاغذ ارائه کرد و با توجه به شروع سال تحصیلی اصلا نباید در این زمینه نگرانی داشته باشیم.

رحمانی فضلی در ادامه با تاکید بر اینکه مقرر شد هرگونه قیمت گذاری حتما با ستاد تنظیم بازار هماهنگ شود، یادآور شد: اگر قیمت‌های دولتی خارج از اراده تنظیم بازار باشد باید برخورد جدی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: موضوع دستفروشان و کودکان کار از موضوعات دیگر امروز بود که گزارش‌های بسیاری از کسبه در این رابطه داشتیم؛ دستفروشانی که بدون هیچ کنترلی در عرصه میادین شهر هستند و گزارش‌های مختلفی در این رابطه شد.

وزیر کشور یادآور شد: دستگاه‌های اطلاع رسانی طی این مدت همکاری‌های مناسبی با ستاد داشتند و سیاست‌های را به طور کامل رعایت کردند و با همه سختی‌های که در حوزه اقتصادی داریم رسانه‌ها توانستند خلاء‌ها را پر کنند و ابهامات را رفع کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۹:۲۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
جناب وزیر ممکن است به قول شما در واردات و صادرات مشکلی نیست اما نبود نظارت و رانت خواری ها باعث ایجاد مشکل در زندگی و کار مردم شده است
آخرین اخبار