فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از کاهش ۱۷ درصدی نزاع و درگیری طی سه ماهه نخست امسال در آبادان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سرهنگ سید محسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: درگیری و نزاع، از آن دسته آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود که با ایجاد اختلال در مناسبات، فضایی آکنده از کینه و دشمنی را در میان افراد به وجود می‌آورد و جامعه را از نظر مادی و معنوی با مخاطراتی روبرو می‌سازد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر این پدیده همه روزه به شکل های مختلفی در آمارها دیده می شود، ادامه داد: خوشبختانه با توجه به آمار ثبت پرونده های نزاع و درگیری در کلانتری ها و همچنین تعداد تماس های ورودی به پلیس ۱۱۰ در سه ماه نخست سال جاری، میزان درگیری و نزاع در آبادان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان افزود: کاهش نزاع و درگیری در پی افزایش مشارکت عمومی مردم به منظور ارتقاء امنیت صورت گرفت که می توان آن را گامی مثبت برای بالا رفتن آستانه صبر و تحمل افراد به ویژه خانواده ها و قشر جوان دانست.

تقی زاده از عدم اعتماد به قانون، فقر عاطفی، ناکامی، حسادت، مشکلات اقتصادی، فقدان آموزش، کم سوادی، اختلافات خانوادگی، قومی و قبیله ای و خودنمایی به عنوان دلایل اصلی بروز نزاع و درگیری در میان افراد نام برد و گفت: ترویج آموزه های انسان ساز قرآن، استفاده از ظرفیت رسانه ها، تقویت آموزش، رفع بیکاری، ثبات اقتصادی، رشد سواد و فرهنگ کتابخوانی از جمله عوامل برای ریشه کن کردن خشونت در جامعه هستند.

وی ابراز امیدواری کرد تا این موضوع در طی جریان اجتماعی شدن افراد در دستور کار نهادهای آموزشی قرار گیرد و از حساسیت بیشتر سیاست گزاران برخوردار شود تا ضمن ارتقاء سلامت روانی جامعه بتوان از عوارض جبران ناپذیر آن پیشگیری کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با قدردانی از مشارکت عمومی شهروندان در راستای ارتقاء امنیت و قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با هنجارشکنان، گفت: راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی با استفاده از روانشاسان مجرب به منظور حل و فصل نزاع های خانوادگی و فردی در کلانتری ها و همچنین حضور کارشناسان در مدارس و آموزش چهره به چهره به دانش آموزان، افزایش واحدهای گشتی در تفرج گاه ها و مناطق آلوده و برخورد قاطع پلیس با اخلال گران از جمله اقدامات مثبت این فرماندهی برای کاهش نزاع و درگیری در این شهرستان بوده است.

انتهای پیام/ د

کاهش ۱۷ درصدی نزاع و درگیری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.