مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت : بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز در اردو‌های طرح هجرت امسال در این استان حضور دارند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،حسین قبادی بصیر مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه طرح هجرت ۳ دانش آموزی که در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، هدف از این طرح را غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اعلام کرد و گفت : همچنین در این طرح دانش آموزان با فرهنگ کار و حرف‌هایی که می‌تواند در آینده برای آن‌ها شغل آفرینی کند آشنا خواهد شد.

وی گفت : در این طرح دانش آموزان در حوزه تعمیر و بهسازی مدارسی که خودشان تحصیل می‌کنند فعالیت دارند و در طول سال تحصیلی ارزش نگهداری آن را بیشتر درک می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان داشت: در این اردو‌های طرح هجرت علاوه بر بهسازی و زیباسازی مدارس و تعمیرات جزئی که توسط دانش آموزان و استادکاران انجام خواهد شد برنامه‌های فرهنگی متعددی از جمله کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، نماز جماعت، اردو‌های فرهنگی و … نیز تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد: در طول ۵ سال گذشته بالغ بر ۲۰۸۶ مدرسه را دانش آموزان در قالب طرح هجرت ۳ بهسازی و تعمیرات آن را انجام داده اند.

قبادی بصیر ادامه داد: به این منظور جمعیتی بالغ بر ۱۳۸ هزار نفر روز از دانش آموزان این فعالیت را رقم زدند و با احتساب اینکه هر دانش آموز ۱۰ روز فعالیت داشته حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان در پنج سال گذشته در این طرح مشارکت داشته اند.

وی گفت: در سال ۹۸ برای طرح هجرت ۳ حدود ۱۲۸۰ نفر از دانش آموزان را به کار گیری خواهیم کرد که ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر روز را شامل خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه اعتبار تامین مصالح و استادکاران از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اختصاص داده خواهد شد، گفت: در این راستا برای دانش آموزان نیز از طرف سپاه و بسیج اعتباری در نظر گرفته شده است .

 

 

انتهای پیام/د

دانش آموزان با فرهنگ کار و حرف‌هایی که می‌تواند در آینده برای آن‌ها شغل آفرینی کند آشنا می شوند

 

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.