معاون امور جوانان هلال احمر ایلام از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سراسر شعب جمعیت هلال احمر استان ایلام خبر داد.

آغاز کار جوانان هلال احمرایلام در هفته مبارزه با مواد مخدرعلی اصغر علی اکبری معاون امور جوانان هلال احمر ایلام  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت:برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با شعار «یاری گر هم باشیم» در سراسر شعب جمعیت هلال احمر استان ایلام اجرا خواهد شد.

 علی اکبری به آغاز کار جوانان هلال احمر در منطقه حاشیه نشین (سرف) ایلام اشاره کرد و افزود: سرتیم‌های طرح ملی پیمان در راستای توانمند سازی محلی مناطق حاشیه نشین در زمینه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد از اوایل تیر ماه کار خود را شروع کردند.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف نشاط اجتماعی درمنطقه حاشیه نشین سرطاف به مدت ۶ ماه و با همکاری سایر ارگان‌های همیار در زمینه پیشگری از اعتیاد توسط جوانان هلال احمر آغاز شد.

معاون امور جوانان هلال احمر ایلام ادامه داد: آگاهی بخشی به جامعه بخصوص نسل جوان در زمینه مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است و این آگاهی بخشی به مردم و جوانان برای مقابله با اعتیاد مهمترین گام در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

علی اکبری یاداور شد: در هفته مبارزه با مواد مخدر در سراسر شعب هلال احمر ایلام برنامه‌هایی شامل تشکیل زنجیره انسانی در مکان‌های پرتردد با شعار نه به اعتیاد، برپایی نمایشگاه، برگزاری کمپین نه به اعتیاد و امضای میثاق نامه همچنین تشویق مردم به پیوستن به کمپین نه به اعتیاد، انهدام و دفن ماکت سیگار توسط اعضای جوانان، اجرای برنامه کوهپیمایی با هدف تاکید بر سلامت خانواده، برگزاری مسابقه ورزشی دارت با هدف مبارزه با اعتیاد در بین نوجوانان، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، برپایی ایستگاه سلامت و ارائه خدماتی، چون تست فشار خون و قند خون، حضور اعضای هلال احمر در همایش نه به اعتیاد با همکاری بهزیستی و توزیع بروشور‌های آموزشی با موضوع شناخت اعتیاد و راه‌های پیشگیری از آن از جمله برنامه‌های اجرا شده در این هفته بود.

انتهای پیام/با

 اجرای برنامه های بشر دوستانه در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان ایلام

برچسب ها: هلال احمر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.