معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۶ مرکز در سطح استان تحت نظارت این اداره کل در زمینه اعتیاد و درمان آن فعالیت می‌کنند.

۶۶ مرکز ترک اعتیاد در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  معصومه راحت دهمرده معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک ۲ هزار نفر بیمار اعتیاد در مراکز اقامتی سیستان و بلوچستان نگهداری و خدمات دریافت می‌کنند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی بهزیستی سیستان و بلوچستان پیشگیری از اعتیاد است که با برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاه سازی‌های لازم توسط تیم‌های اجتماع محور در سطح استان در شهر‌ها و محلات انجام می‌شود و تاکنون به ۲۲۰ هزار نفر از سنین پایین تا سالمندان آموزش‌های لازم داده شده است.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه خانواده اصلی‌ترین بنیاد پیشگیری از اعتیاد است، این اداره پیشگیری از اعتیاد را از خانواده شروع می‌کند.

وی بیان کرد: خدمات بهزیستی در مراکز خلاصه به دوره درمان نمی‌شود و پس از درمان و ترخیص بیماران از مراکز، پیگیری‌های لازم توسط کارشناسان انجام می‌شود که این روند تا اندازه‌ای باعث عدم بازگشت بیماران به اعتیاد خواهد شد.

راحت دهمرده گفت: توانمند سازی افراد از اهداف بهزیستی است که این روند با پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و معرفی افراد به مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: ۲۳۰ هزار مورد خدمت در مراکز بهزیستی شامل درمان‌های دارویی و غیر دارویی، مشاوره‌های لازم خدمات مراکز سرپناه و توزیع لوازم بهداشتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع

۲ هزار نفر بیمار اعتیاد در مراکز اقامتی نگهداری و خدمات دریافت می‌کنند

برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار