رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان از پیگیری تخلیه زباله در مناطق حفاظت شده بستان و حریم زیستگاه آهو ایرانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا ری‌شهری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان با بیان اینکه چند سال است شهرداری بستان زباله‌های این شهر را در حریم منطقه میش داغ تخلیه می‌کند ، گفت: تخلیه زباله‌ها در حریم ۲ منطقه حفاظت شده هورالعظیم و میش داغ انجام می‌شود.

وی افزود: تخلیه زباله در این مناطق مشکل شیرآبه‌ها و معظلات زیاد محیط زیستی ایجاد کرده است، مثلا در جریان سیل، قسمتی از این مکان به زیر آب رفت و زباله‌ها به سمت هورالعظیم روانه شدند.

ری‌شهری با اشاره به حضور سگ‌های ولگرد به عنوان یکی دیگر از مشکلات این محل، بیان کرد: با توجه به زیستن آهو‌های ایرانی در این منطقه، سگ‌های ولگرد در صورت مشاهده آهو‌ها به آن‌ها حمله می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان در خصوص خبر‌های منتشر شده مبنی بر متواری شدن آهو‌های ساکن منطقه پس از تخلیه زباله، اظهار داشت: منطقه حفاظت شده میش داغ ۵۲ هزار هکتار مساحت دارد که تخلیه زباله در پیرامون جاده در حال انجام است که هر چند پس از ساخت این راه ارتباطی و با تاوجه به آلودگی صوتی و نوری در این محدوده هیچ آهویی به این منطقه نمی‌آید، هر چند محیط بانان مشاهداتی از آهو‌ها داشته اند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد گفت:زباله در حریم منطقه و نه در داخل منطقه رها می‌شود، اما با این وجود باز هم از نظر قانونی، تخلف به حساب می‌آید. پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و قول مساعد داده اند تا هر چه سریع‌تر محل را پاکسازی کرده و زباله‌ها دیگر در این منطقه تخلیه نشوند.

انتهای پیام/ ن

تخلیه زباله در زیستگاه آهو ایرانی

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار