بارش‌های جوی امسال در مقایسه با پارسال در استان همدان ۵۵ درصد افزایش یافت.

افزایش ۵۵ درصدی بارش‌های جوی در استان همدان/ سر ریز ۳ سد استانمنصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: بارش‌های جوی امسال در استان همدان ۶۰۴ میلی متر تا به امروز است که در مقایسه با پارسال  ۵۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال آبی گذشته تا به امروز ۳۸۹ میلی متر بارش در استان داشته ایم افزود: این میزان بارش‌های امسال، در مقایسه با آمار بلند مدت ۲۰ ساله استان ۷۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از پر بودن بیشتر سد‌های استان همدان هم خبر داد و گفت: هم اکنون سد اکباتان همدان، کلان ملایر و سرابی تویسرکان پر هستند و سرریز می‌کنند.

ستوده با اشاره به اینکه روزانه ۳۵۰ هزار لیتر در ثانیه از سد اکباتان همدان سر ریز داریم افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت  این سد ۳۴ میلیون متر مکعب است که در مدت مشابه پارسال حجم  آن ۳۱ میلیون و ۲۱۰ هزار متر مکعب بود.

وی اضافه کرد: خروجی آب از سد اکباتان در حال حاضر ۱/۲ متر مکعب در ثانیه برای آب آشامیدنی است.

ستوده از کامل بودن ظرفیت ۵ میلیون متر مکعبی آب در پشت سدآبشینه همدان هم خبر داد و گفت: سد کلان ملایر هم با حجم ۴۵ میلیون متر مکعب پر است و ۴۶۰ لیتر در ثانیه آب هم اکنون به مخزن آن ورود پیدا  می‌کند و بخشی از آن سرریز می‌کند.

وی ادامه داد: سد سرابی تویسرکان هم با حجم ۹ میلیون متر مکعب پر است و روزانه ۲۰۰ هزار لیتر در ثانیه از آن سریز می‌شود.

وی اظهار داشت: سد شنجور رزن هم ، در حال حاضر با ۵ میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب آب ذخیره شده پشت آن به ظرفیت ۹۸ درصدی خود رسیده است.

هر سال آبی از مهر ماه سال گذشته آغاز می شود و تا پایان شهریور آن سال ادامه دارد.

انتهای پیام/ا

افزایش ۵۵ درصدی بارش‌های جوی در استان همدان

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: سد ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.