­رای الیوم مواضع و سخنان وزیر امور خارجه بحرین در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را برخلاف خواست مردم این کشور دانست.

تسلیم شدن رسمی رژیم بحرین در برابر خواست سران آمریکا و رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم، در یادداشتی با انتقاد از مواضع و سخنان شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی، این سخنان را به معنای تسلیم شدن رسمی بحرین در برابر خواست دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، صهیونیست‌ها و دیگر سران عربی دانست که دور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها جمع شده‌اند.

در گزارش رای الیوم آمده است: این سخنان هیچ ارتباطی با خواست و اراده ملت بحرین ندارد، ملتی که همواره مخالف «معامله قرن و کارگاه اقتصادی منامه» و همچنین مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل هستند. بسیار تاسف آور است که شیخ خالد بن احمد آل خلیفه از رژیم قلدر و اشغالگر صهیونیستی حمایت می‌کند و خواستار صلح و عادی سازی روابط با این رژیم و همچنین به رسمیت شناختن تل آویو است. خالد بن احمد آل خلیفه چند سال پیش یعنی سپتامبر ۲۰۱۶ نیز به مناسبت مرگ خونخوار حیله گر یعنی شیمون پرز (رئیس سابق اسرائیل), با ارسال پیام تسلیتی خطاب به او نوشته بود: «آسوده بخواب شیمون پرز، مرد جنگ و مرد صلحی که تحقق آن در خاورمیانه، همچنان دور از دسترس است.» وی جنایات پرز علیه فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها را فراموش و دوم نوامبر ۲۰۱۸ نیز از بنیامین نتانیاهوی نژادپرست و افراطی تجلیل کرد و گفت: «با وجود اختلافات موجود، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل موضع آشکاری درباره اهمیت صلح و ثبات در منطقه دارد».

وزیر خارجه بحرین جنایات مکرر نتانیاهو علیه ملت فلسطین در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه، تلاش‌های مداوم وی برای برهم زدن ثبات در منطقه، تهدید ایران و مخالفت با راه حل مسالمت آمیز تشکیل دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی را از یاد برد، راه حلی که فلسطینی‌ها موافق آن و کشور‌های عربی و دیگر کشور‌های جهان نیز خواستار اجرای آن هستند.

وزیر خارجه بحرین همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران اسرائیلی حاضر در کنفرانس منامه مدعی شد: «اسرائیل یکی از کشور‌های منطقه است و باید همه کشور‌ها آن را به رسمیت بشناسند. اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند». وی فراموش کرد که ایران نیز حق دفاع از خود را دارد و فلسطینی‌ها نیز حق دارند به مقابله با اسرائیل اشغالگر بپردازند و وطن خود را آزاد کنند.

نویسنده یادداشت در ادامه خطاب به وزیر خارجه بحرین تصریح کرد یادآور می‌شوم که روابط بین فلسطینی‌ها و بحرینی‌ها همچون ریشه‌های درخت زیتون عمیق است، درختی که با باد‌های توطئه خم نمی‌شود. برخی فلسطینی‌ها اوایل دهه پنجاه قرن بیستم یعنی اوایل نکبت، به بحرین مهاجرت کردند و سهم زیادی در توسعه جامعه بحرین در زمینه‌های مختلف از جمله تدریس در مدارس دخترانه و پسرانه داشتند. در حال حاضر دستکم دو هزار بحرینی فلسطینی الاصل در بحرین زندگی می‌کنند که متعلق به خانواده‌های شناعه، عدوان، عریقات، حجازی و لبابیدی هستند. شمار زیادی از اساتید دانشگاه ها، معلمان، پزشکان، کارگران ماهر و بازرگانان فلسطینی نیز در بحرین هستند و در توسعه این کشور و دیگر کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج (فارس) نقش دارند.

در پایان این گزارش آمده است: ملت بحرین و دیگر ملت‌های کشور‌های عربی، مساله فلسطین را نخستین مساله خود می‌دانند و از نظر آن‌ها اسرائیل و آمریکا سرسخت‌ترین دشمنان ملت عربی هستند و کسی دروغ‌های برخی وزرا و مقامات عرب را مبنی براینکه ائتلاف عرب‌ها با آمریکا و اسرائیل به نفع برقراری صلح، ثبات و شکوفایی منطقه است، باور نمی‌کند! چرا سران عرب از تجارب خود و تجارب دیگران با آمریکا و صهیونیست‌ها درس نمی‌گیرند و با دست کشیدن از دروغ، فریب و گمراه کردن افکار عمومی، به خواسته ملت‌های عربی احترام نمی‌گذارند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۸
مردک قلقلی تو روچه به سیاست
آخرین اخبار