سرپرست مرکز بهداشت آبادان از اندازه گیری فشارخون بیش از ۶۰ هزار آبادانی از آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جعفر ربیحاوی سرپرست مرکز بهداشت آبادان با اشاره به جامعه هدف بیش از ۱۳۰ هزار نفری در شهرستان آبادان، گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته باید فشارخون ۵۰ درصد جمعیت معادل ۶۵ هزار نفر تا پایان طرح اندازه‌گیری شود.

به گفته وی تاکنون فشار خون بیش از ۴۵ درصد جمعیت هدف در این شهرستان، کنترل شده است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان با بیان اینکه گروه هدف اجرای برنامه ملی، غربالگری فشار خون افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران دارای نارسایی کلیوی هستند، گفت: اجرای این طرح تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

ربیحاوی افزود: بیش از ۷۰ واحد ثابت بهداشتی شامل مراکز و پایگاه‌های بهداشتی. خانه‌های بهداشت در این طرح فعالیت دارند.

وی گفت: علاوه بر این، بیش از ۴۵ پایگاه ثابت و سیار کنترل فشار خون با همکاری داوطلبان سازمان جوانان هلال احمر، صنایع داروخانه ها، مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها نیز برای مشارکت در این طرح برپا شده است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: جمعیت قابل توجهی از جمعیت هدف در صنایع بزرگ مانند پالایشگاه، پتروشیمی و غیره مشغول به کار بوده که با همکاری این اماکن صنعتی و طراحی ایستگاه‌های ثابت و سیار، پیش‌بینی می‌شود تا طرح با شناسایی و غربالگری جمعیت مذکور به میزان قابل ملاحظه‌ای به عملکرد موردانتظار نزدیک شود.

ربیحاوی از همکاری بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان فنی مرکز بهداشت و بیش از ۶۰ داوطلب در ایستگاه‌های ثابت و موقت غربالگری فشارخون خبر داد و افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا و ایران و فشار خون بالا نیز مهمترین فاکتور خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی است که مصرف بیش از حد نمک، کم تحرکی، چاقی، مصرف سیگار و الکل و برخی مواردی دیگر می توانند زمینه‌ساز بالا رفتن فشار خون در افراد شود.

وی با یادآوری این نکته که به روزهای پایانی طرح نزدیک می‌شویم، گفت: ایستگاه‌های ثابت عصر که از ساعت ۱۹ تا ۲۲ به ارائه خدمات می‌پردازند در بازارهای مرکزی، سیتی‌سنتر، پاساژ جزیره و داروخانه‌های خلیلی، هلالات، مادر و سونوگرافی‌های سدیدی و پنج مهر و مرکز MRI تعیبه شده‌اند که شهروندان می توانند برای سنجش فشار خونشان به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/ د

آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.