مدیر عامل راه‌آهن جمهوری عراق گفت: برگزاری جلسه با بنیاد مستعضعفان در رابطه با راه آهن شلمچه و بصره ضروری است.

ستون فقرات یادداشت تفاهم ایران و عراق راه‌آهن است/ برگزاری جلسه با بنیاد مستعضعفان در رابطه با راه آهن شلمچه و بصره ضروری استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طالب جواد کاظم مدیر عامل راه‌آهن جمهوری عراق در مراسم  امضای تفاهم‌نامه سه جانبه حمل ونقل بین ایران، عراق و سوریه با بیان اینکه کشور عراق جهت اتصال ریلی بین این سه کشور تمایل دارد، گفت: تحریم‌ها باعث موفقیت‌های بزرگی برای کشور ایران شده است به همین دلیل همکاری‌های ریلی بسیار زیادی  بین ایران و عراق شکل گرفته که می‌توان از امکانات دو کشور برای ارتقای این همکاری‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ستون فقرات این یادداشت، تفاهم میان راه‌آهن ایران و عراق  است، گفت: قراردادی که میان ما منعقد می شود،  یک یادداشت تفاهم است که اگر بخواهیم آن را در قالب  توافق نامه امضا کنیم باید هیئت وزیران عراق هم آن را تصویب کند که این امر بسیار زمان‌بر خواهد بود.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری عراق یادآوری کرد: در واقع قرار است به جای  توافق نامه، یک  صورت جلسه امضا شود تا به تعاملات کافی در حوزه ریلی برسیم؛ هم اکنون کمیته‌های مربوط به این موضوع را تشکیل خواهیم داد تا در آینده نزدیک به موافقت هیئت وزیران کشور عراق را نیز در قالب مصوبه دریافت کنیم


بیشتر بخوانید: آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه به بصره تا سه ماه دیگر/ اتصال بندر امام(ره) به بندر لاذقیه در آینده نزدیک


کاظم با اشاره به واگذاری ساخت این پروژه به بنیاد مستضعفان هم گفت: خواهشمندیم قبل از امضای این نوع قرارداد با سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه های مشترک ریلی دیداری داشته باشیم زیرا که در عراق پروژه‌های متعددی را به پیمانکاران واگذار کرده‌ایم که نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. در واقع باید برای امضای قراردادها دقت نظر کافی را بخرج دهیم زیرا نمی توانیم با پیمانکاری قرارداد ببندیم که قبلا کارمان را به تعویق انداخته است. برگزاری جلسه با بنیاد مستعضعفان در رابطه با راه آهن شلمچه و بصره ضروری است.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا با بنیاد مستضعفان درباره این پروژه جلساتی برگزار شود، گفت: کار‌های شبیه به این پروژه ( همکاری سه جانبه ایران، عراق و سوریه در پروژه ۳۲ کیلومتری ریلی) را در دست اجرا داریم که می‌توان آن را به ایرانی‌ها واگذار کنیم. البته هر مانعی که در  پروژه ۳۲ کیلومتری به وجود آید آرزوی اتصال را برآورده نمی‌کند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا  اتصال ریلی بین ۲ کشور ایران و عراق با تکمیل خطوط مرزی سریعتر صورت گیرد.
 
 نجیب الفارس مدیر عامل راه‌آهن جمهوری عربی سوریه نیز در این مراسم با بیان اینکه سهولت در حمل ونقل جهانی را منوط به اتصال ریلی سه کشور ایران، عراق و سوریه است، گفت: با اتصال ریلی بین این سه کشور فواید اقتصادی بسیاری برای  این کشور‌ها وجود دارد در صورتی که گام های موثری برای پروژه های مذکور برداشته شود.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری عربی سوریه توضیح داد: باید برای پروژه‌های این چنینی در منطقه بازاریابی‌های گسترده‌ای انجام شود تا سرمایه‌گذاران با جدیت منطقه را به سوی پیشرفت حرکت دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۶:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
مدت هشت سال است که دولت عراق بهانه می آورد برای نساختن این خط اهن شاید از طرف آمریکا ییها تحت فشار هستند.بالاخره اسرائیل وامریکا نمی خواهند محور مقاومت تقویت شود وایران ره دریای مدیترانه برسد.
آخرین اخبار