رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته از رکود حاکم در این صنف خبر داد و گفت: پیش بینی‌ها بر آن است که قیمت چوب روند کاهشی به خود بگیرد.

اسماعیل الهیان، رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رکود حاکم در این صنف خبر داد و گفت: پیش بینی‌ها بر آن است که قیمت چوب روند کاهشی به خود بگیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته با اشاره به اینکه ۵۰ درصد" ام دی اف" وارداتی است اظهار کرد: خوشبختانه در بخش نئوپان نیاز به واردات نداریم.


بیشتر بخوانید: فعالیت ۷۰۰ واحد رسمی مجوزدار چوب در تهران/ تولید نئوپان در کشور به مرحله خودکفایی رسیده است 


به گفته الهیان، پارکت وارداتی است، اما متاسفانه جلوی ورود آن به بازار گرفته شده است و نسبت به سال گذشته چوب، ۲۰۰ درصد گران شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته با بیان اینکه بازار چوب داخلی گران شده است افزود: باتوجه به این گرانی، چوب جوابگوی مصرف داخل نیست چرا که تقاضا بیشتر از عرضه است.

الهیان با اشاره به اینکه صادراتی در این صنف نداریم اظهار کرد: بیشتر واردات چوب از کشور‌هایی همچون روس و گرجستان صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ۶۵۰ واحد رسمی مجوز دار در تهران مشغول به فعالیت اند افزود: ۵۰ واحد دیگر در حال مجوز گرفتن در این صنف هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته یادآوری کرد: مصنوعات چوبی آخرین مرحله کار در صنایع چوب است و پس از این مرحله، محصولات به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، به همین دلیل دارای ارزش افزوده بالایی بوده و اهمیت زیادی در بخش صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه بازار چوب از سنتی به صنعتی تغییر رویکرد داده است، تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون به همت تولیدکنندگان ایرانی محصولات مرغوب و با کیفیت در کشور تولید می‌شود که قابلیت صادراتی دارد.

الهیان ابراز امیدواری کرد که حمایت‌های همه جانبه از سوی دولت، متخصصان و سرمایه گذاران در آینده نزدیک صورت گیرد که دیگر  نیازی به واردات نداسته باشیم.

انتهای پیام/

 ۶۵۰ واحد رسمی مجوز دار در تهران مشغول به فعالیت اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار