مردم تهران ۴۱ درصد بیش از سال قبل سفته و برات خریدند

حدود ۸۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سفته و برات در ۲ ماه اول امسال در تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سفته و براتبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که بالغ بر ۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سفته و برات در اردیبهشت ۹۸ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۹۵.۹ درصد و ۴۶.۴ درصد افزایش داشته است.
 
همچنین در ۲ ماه اول سال ۹۸ حدود ۸۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در اردیبهشـت ۹۸ معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۸۳.۵ و ۷۶ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۷۶.۹ درصد و ۹۵.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴.۲ درصد و ۱۱.۵ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: چالش های جدید سامانه صیاد/ چرا وضعیت برخی بدهکاران بانکی سفید اعلام می‌شود؟


شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در اردیبهشت  ۹۸ به عدد ۹۱.۱ رسید. عدد شاخص مذکور در اردیبهشت ۹۷ معادل ۹۸.۵ بوده است. در ۲ ماه اول سال ۹۸ معادل هزار برگ سفته و برات بـه مبلغی معادل ۲۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعـداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۵.۴ و ۵۷.۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۰.۳ درصد افزایش و از لحاظ مبلغ ۳.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در ۲ ماه اول سال ۹۸ به عدد ۸۶.۸ رسید. عدد شاخص مذکور در ۲ ماه اول سال ۹۷ معادل ۸۸ بوده است.

انتهای پیام/
 

جزئیات خرید و فروش سفته و برات در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار