یدالله محمدی گفت: علت افزایش دو برابری جمعیت پناهندگان و مهاجران خارجی در دنیا جنگ است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  یدالله محمدی نماینده سازمان ملل متحد در امور پناهندگان استان سمنان در مراسم روز پناه‌جو که در سالن جلسات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به نام‌گذاری بیستم ژوئن به نام روز پناه‌جو گفت: همه‌ساله در سراسر جهان مراسم‌های مختلفی به مناسبت روز پناه‌جو و پناهنده اجرا می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز ۴۰ سال است که میزبان پناهندگان و مهاجران خارجی در کشور است.

نماینده سازمان ملل متحد در امور پناهندگان استان سمنان با اشاره به ارتباط ایجادشده با جامعه پناهندگان و مهاجران در ایران و خدمات ارائه‌شده به این جمعیت اظهار داشت: عوامل متعددی در مهاجرت و کوچ فرد یا گروهی از جمعیت یک کشور به دیگر کشور‌ها وجود دارد که بر اساس بررسی‌های لازم شده عمده‌ترین آن‌ها جنگ و خشونت اعلام‌شده است.

وی اذعان داشت: با توجه به افزایش جنگ در کشور‌های مختلف جهان امروزه شاهد هجوم جمعیتی کشور‌های جنگ‌زده به کشور‌های همسایه و یا کشور‌های دورتر از آن هستیم که باعث ازدیاد جمعیت پناهندگان و ترک خانه و کاشانه به‌قصد مهاجرت به دیگر کشور‌ها شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه برای سامان بخشیدن به امور پناهندگان و مهاجران خارجی در جهت رفاه حال و آسایش آن‌ها در کشور برنامه‌ریزی‌های متعددی اعمال و اجرا می‌شود گفت: نام‌گذاری روزی به نام پناه‌جو در تقویم سراسر دنیا نشان از اهمیت موضوع دارد و این مراسم نیز به حقیقت برای قدردانی از زحمات میزبانان پناهندگان برگزارشده است.

وی از وجود بیش از ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار پناهنده در جهان خبر داد و آن را رقمی بسیار بالا دانست.

نماینده سازمان ملل متحد در امور پناهندگان استان سمنان در پایان اظهار داشت: آنچه بر اساس آمار و ارقام در مورد مهاجران و پناهندگان خارجی به‌صورت رسمی اعلام‌شده نشان می‌دهند در مقایسه با ۲۰ سال گذشته جمعیت مهاجران خارجی افزایشی ۲ برابری داشته است.

انتهای پیام / م

بیش از هفتاد میلیون پناهنده در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار