ارزش ریالی کالا‌های قاچاق مکشوفه در سه ماهه اول امسال در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  نظری جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سه ماهه اول امسال در استان را ۱۶۲میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این مبلغ در مدت مشابه پارسال آن ۶۸میلیارد ریال بوده است.
نظری تعداد پرونده های تشکیل شده در این زمینه را ۵۰۹فقره برشمرد و افزود: ۶۲دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق هم توقیف و روانه پارکینگ شد.
وی گفت:عمده کالاهای قاچاق کشف شده شامل انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، تجهیزات پزشکی، سوخت، دخانیات، لوازم خانگی، پوشاک و تجهیزات دریافت ماهواره ای است.
نظری از اجرای طرح شناسه دار کردن تمامی لوازم خانگی موجود در بازار از ابتدای تیرماه خبر داد و افزود:تمامی تولیدکنندگان،توزیع کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی اعم از داخلی و خارجی به مدت سه ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه تجارت کالاهای خود را شناسه دار کرده در غیر این صو رت به عنوان کالای قاچاق محسوب می شوند.
وی گفت:ثبت اطلاعات و موجودی هزار و ۸۰۰انبار در سامانه جامع انبارها،اجرای طرح شناسه دار کردن دام،برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه کالاهای سلامت محور،ایجاد و راه اندازی چهار ایستگاه ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی استان از اقدامات این کمیسیون برای مبارزه با قاچاق کالا در استان است.

انتهای پیام/ط

 افزایش ارزش ریالی کالا‌های قاچاق

برچسب ها: قاچاق ، وزارت اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.