فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از دستگیری قاچاقچیان اشیاء تاریخی و حفاران غیرمجازخبر داد.

دستگیری قاچاقچیان اشیاء تاریخی و حفاران غیرمجازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ محمد رضا بهمنی نژاد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس اظهار داشت: در پی اطلاع از فعالیت باند حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان اشیاء تاریخی در سطح شهرستان‌های مختلف استان به ویژه شهرستان اقلید، تیم عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در پوشش خریدار عتیقه با دو نفر از اعضای این باند در شهر اقلید وارد معامله شدند و پس از آن با عملیات موفق نیرو‌های یگان حفاظت استان، دستگیری این قاچاقچیان صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: از این باند تعداد ۵۳ قطعه سکه دوره ساسانی، تعداد ۵ قطعه انواع ظروف تاریخی شامل دیگ، سینی، جام، پارچ آب و کاسه کشف شد.

بهمنی نژاد اضافه کرد: در ادامه این عملیات، با همکاری کلانتری بخش سده در بازرسی از منزل متهمین یک دستگاه فلزیاب و یک قبضه اسلحه غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

بهمنی‌نژاد ضمن قدردانی از مراجع قضایی و انتظامی و دوستداران میراث فرهنگی که در مقابله با غارتگران آثار تاریخی همکاری کرده و می‌کنند، اهمیت مشارکت عمومی در حفاظت از مواریث تاریخی و فرهنگی بسیار مهم و تاثیرگذار است.
انتهای پیام/م

دستگیری قاچاقچیان میراث فرهنگی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار