مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به افزایش دما طی روز‌های اخیر در اغلب شهر‌های لرستان گفت: تداوم گرما را تا روز‌های پیش‌رو در استان شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به افزایش دما طی روز‌های اخیر در اغلب شهر‌های لرستان گفت: تداوم گرما را تا روز‌های پیش‌رو در استان شاهد هستیم.

جعفر نعمتی افزود : روز گذشته پلدختر با ۴۳ و سلسله با ۱۲ درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهر‌های لرستان بودند.

مدیرکل هواشناسی لرستان میزان دمای خرم‌آباد را ۳۹ درجه سانتی‌گراد عنوان و بیان کرد: سال‌های گذشته برای مرکز استان دمای ۴۵ درجه‌ای ثبت شده بود که امسال تاکنون این میزان دما برای خرم‌آباد گزارش نشده است.

نعمتی تصریح کرد: امروز دوشنبه افزایش وزش باد و غبار محلی پدیده غالب در شهر‌های استان است، ضمن اینکه تا پایان هفته شاهد افزایش ۳ درجه‌ای دما در استان خواهیم بود.

وی، آتش‌سوزی مراتع را با افزایش دمای استان دور از انتظار ندانست و گفت: گرم‌شدن هوا احتمال آتش‌سوزی را در نواحی گرم همچون پلدختر بالا می‌برد، از طرفی علف‌های هرز ایجاد شده در مناطق سیل‌زده مستعد هرگونه حریق هستند.

مدیرکل هواشناسی لرستان از شهروندان درخواست کرد زباله‌هایی همچون پلاستیک را در طبیعت رها نکنند چرا که عاملی برای ایجاد حریق به ویژه در مناطق گرم استان می‌شوند.

انتهای پیام/ب

دمای هوای لرستان افزایش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.