مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: عمليات ساخت ٣مدرسه در روستاهاي سیل زده آق قلا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: باحضور سیدجواد حسینی سرپرست وزارتخانه آموزش وپرورش عملیات ساخت ٣مدرسه ١٣ کلاسه در روستا‌های قرنجیک، صحنه و صحنه پیر آغاج شهرستان سیلزده آق قلا آغاز شد.

وی ادامه داد: ساخت این مدارس با مشارکت بانک پاسارگاد با اعتبار ۵ میلیارد تومان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: همچنین فرهنگیان گلستانی، اقلام خانگی مانند فرش، اجاق گاز و پنکه، به ارزش ٣٠٠میلیون تومان به خسارت دیدگان سیل استان اهدا کردند.

وی گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان فرهنگیان کشور به سلیزدگان استان کمک کرده اند و درقالب احداث ٢٤ باب مدرسه تخریبی سیل، در شهرستان‌های آق قلا وگمیشان کار انعقاد قرار داد ساخت این مدارس انجام شده است.
 

۱۰ مدرسه تا مهرماه آماده بهره برداری می شود

 

سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش  صبح امروز در آیین کلنگ زنی طرح‌های آموزشی در آق قلا گفت: در کنار این سیل، سیل مهربانی هم شکل گرفت و مهربانی همه مردم، نیرو‌های مسلح، دولت و قوای سه گانه به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ مدرسه گلستان در سیل تخریب شده، ادامه داد: ۱۰ مدرسه تا مهرماه آماده بهره برداری می‌شود و بقیه تا سال آینده آماده می‌شود.

حسینی گفت: هزار و ۴۰۰ آموزشگاه کشور در سیل آسیب دید و با مساعدت خیران نوسازی و آموزش و پرورش بخشی از مشکلات مرتفع شد.

وی به کمک خیران اشاره کرد و گفت: تاکنون در کشور بیش از ۱۳۰ هزار کلاس ساخته شده و بیش از ۳۰ هزار خیر فعال هستند.

حسینی در خصوص مدارسی که نیاز به بهسازی دارند گفت: ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر این مدارس نیاز است که ۲۰ میلیارد تومان را نوسازی و۴۰ میلیارد تومان آن را خیران متعهد شده اند.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای افتتاح طرح کشوری اوقات فراغت و کلنگ زنی چند طرح دیگر ،دیشب وارد گلستان شده است.
 

انتهای پیام/م
 
 

ساخت مدرسه در مناطق سیل زده آق قلا آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.