شرکت هیوندای برنامه دارد تا با تولید پلتفرمی جدید برای تولید خانواده جدید شاسی‌بلند الکتریکی خود، بخش تولید خودرو‌های EV را توسعه دهد.

افزایش خط تولید خودروهای الکتریکی هیوندای تا سال 2021به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال اخیر به طور تقریبی تمامی شرکت‌هایی که در تولید خودرو‌های الکتریکی فعال هستند، اعلام کردند که خط تولید خودرو‌های EV خود را در سال‌های آینده گسترش و توسعه خواهند داد، این شرکت‌های خودروسازی که اغلب در اروپا و شرق آسیا فعالیت می‌کنند، به دلیل قوانین جدیدی که در کشور‌های بازار هدف آن‌ها برای جایگزینی خودرو‌های الکتریکی با خودرو‌های درون‌سوز و کاهش آلایندگی وسایل نقلیه طی ۵ تا ۱۰ سال آینده وضع شده است، مجبور هستند تا برای استمرار حضور خود در بازار‌های جهانی به سمت تولید خودرو‌های الکتریکی حرکت کنند، از طرفی جامعه جهانی به سمت استفاده از سوخت‌های پاک پیش‌رفته و در تمامی کشور‌ها طرح‌های تشویقی برای استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی اجرا شده است که مردم را به استفاده از این نوع وسایل، سوق می‌دهد. در هر صورت اگر فناوری‌های نوین نتوانند مشکلات فعلی انسان‌ها را مرتفع سازند، هیچ کاربردی نخواهند داشت و تولید خودرو‌های الکتریکی به جهت مزایای فراوانی که از نظر کاهش آلودگی هوا، بیماری‌ها و آلایندگی خودرو‌ها دارد، یکی از جذاب‌ترین فناوری‌های در حال توسعه در جهان محسوب می‌شود.

افزایش خط تولید خودروهای الکتریکی هیوندای تا سال 2021

افزایش خط تولید خودرو‌های الکتریکی هیوندای

شرکت هیوندای یک از شرکت‌های شرق آسیایی است که براساس اخبار، برنامه دارد تا سال ۲۰۲۱ با افزودن خط تولید جدید شاسی‌بلند‌های الکتریکی به بخش EV خود، تولیدات وسایل نقلیه الکتریکی را افزایش دهد. هیوندای به همین جهت در تدارک ساخت یک پلتفرم و معماری جدید برای بخش شاسی‌بلند‌های الکتریکی خود است، این شرکت در نیمه سال ۲۰۱۸ میلادی، مدل شاسی‌بلند الکتریکی Kona را با پلتفرم خودرو‌های درون‌سوز خود و ایجاد تغیراتی در آن تولید و روانه بازار کرد، اما معماری جدید این شرکت با نام پلتفرم ماژول الکتریکی – جهانی (Electric-Global Modular Platform) به اختصار "E-GMP" با طراحی کاملا جدیدی و مناسب خودرو‌های الکتریکی، پایه و اساس شاسی‌بلند‌های الکتریکی هیوندای در آینده خواهد بود.

افزایش خط تولید خودروهای الکتریکی هیوندای تا سال 2021

مشخصات خودرو‌های الکتریکی جدید هیوندای

بر اساس گزارش‌های موجود، خانواده جدید شاسی‌بلند‌های هیوندای با نام NE شناخته خواهد شد و قدرت بالاتری نسبت به مدل کونا خواهد داشت. هنوز تامین کننده باتری‌های این خودرو الکتریکی مشخص نشده، اما طبق پیش‌بینی‌ها این مدل با باتری جدید، بازه حرکتی ۴۸۰ کیلومتر (۲۸۰ مایل) دارد که بیش از شاسی‌بلند کونا با بازه حرکتی ۴۱۵ کیلومتر خواهد بود.

افزایش خط تولید خودروهای الکتریکی هیوندای تا سال 2021

افزایش خط تولید خودروهای الکتریکی هیوندای تا سال 2021

افزایش خط تولید خودروهای الکتریکی هیوندای تا سال 2021

البته اطلاعات در حال حاضر به صورت رسمی تائید نشده است، اما هیوندای در ماه گذشته با همکاری خودروسازی Rimac، از خودرو اسپرت میان‌رده سری N را برای بخش خودرو‌های الکتریکی خود رونمایی کرد. به نظر می‌رسد این اقدام، بخشی از برنامه هیوندای برای توسعه خودرو‌های الکتریکی خود در آینده است.


بیشتر بخوانید:طرح مفهومی ابرخودروی آفرود لامبورگینی منتشر شد +تصاویر


انتهای پیام/

افزایش خط تولید خودروهای الکتریکی هیوندای

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار