حفظ نسل ماهی سفید توسط مرکز بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر + فیلم

با توجه به خطر انقراض ماهی سفید در دریای خزر، مرکز تکثیر و بازسازی دریای خزر این ماهی منحصر بفرد را به چرخه طبیعی دریای خزر باز‌گرداند.

 به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ماهی سفید(از خانواده کپور ماهیان) یکی از انواع ماهی‌های شمال ایران است که در دریای خزر یافت می‌شود. ماهی سفید مهمترین و با ارزش ترین گونه ماهیان استخوانی دریای خزر بوده و با توجه به ارزش غذایی بالا، کیفیت عالی گوشت و لذیذ بودن مورد توجه صیادان، ساحل نشینان و مردم کشور ما و حتی سایر کشورهای حاشیه دریای خزر است و قطعاً کسی نیست که نام این ماهی را در کشور نشنیده باشد، گرچه مزهٔ گوشت آن بسیار محبوب است سرو آن خالی از دشواری نیست. سال‌ها خطر انقراض ماهی سفید در دریای خزر احساس می‌شده است و مرکز تکثیر و بازسازی دریای خزر طی این سال‌ها با تکثیر مصنوعی و رهاسازی ماهی سفید در دریا توانسته است این ماهی منحصر بفرد را به چرخه طبیعی دریای خزر باز گرداند.

 

 

بیشتر بخوانید: نقش مهم آبزیان در امنیت غذایی کشور + فیلم

 

انتهای پیام/

بازسازی ذخایر ماهی سفید در دریای خزر + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۸
واقعا جزو خشمزه ترین ماهیای دنیاس و اگه اونو از دست بدیم تا ابد میسوزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۸
وقتی آبها آلوده شوند آبزیان هم آلوده می شوند . دولت برای فاضلاب و زباله در شمال کشور چاره ای بیندیشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۰ تير ۱۳۹۸
یک زمانی چند سال پیش از این در اکثر رودخانه های شمال ماهیهادر فصل تخم ریزی از دریا به رودخانه ها می آمدند اما امروز بدلیل آلودگی آبهای رودخانه ها در اکثر رودخانه های ماهیها برای تخم ریزی نمی آیند . تا دیر نشده دولت فکری کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
بحث محیط زیست در شمال کشور باید جدی گرفته شود چون شمال بارندگی زیاد است و آلودگی سریع منتشر می شود . دولت باید برای ایجاد شبکه فاضلاب و تبدیل زباله ها به کمپوست در شمال کشور بودجه اختصاص دهد . اگر دیر بجمبیم دیگر طبیعتی نمی ماند .
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۰:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
افزین . حرکت بسیار خوبیه . به همشون خسته نباشید میگم