تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در آخرین دیدارشان در دور نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در شهر پلودیوو بلغارستان به مصاف یکدیگر رفتند.  

آمریکا پیش از این به دلیل میزبانی دور نهایی حضورش در فینال قطعی بود و تیم ملی کشورمان هم نخستین تیمی بود که توانست جواز حضور در دور پایانی را کسب کند. یانکی‌ها تصمیم گرفتند با تیم دومشان برای انجام بازی‌های هفته پنجم به بلغارستان بیایند و کولاکوویچ هم پس از قطعی شدن حضور ایران پس از بازی با صربستان مقابل بلغار‌ها از ترکیب دومش استفاده کرد و به بازیکنان اصلی استراحت داد.  

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا پیش از این هم سابقه چند رویارویی داشته اند. نخستین دیدار آن‌ها در سال ۱۹۷۰ و در رقابت‌های قهرمانی جهان انجام شد که تیم ملی والیبال آمریکا توانست ۳ -۲ برنده بازی باشد. آخرین رویارویی دو تیم هم در لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ بود که بازهم آمریکا ۳ - ۰ برد. دو تیم در مجموع ۱۵ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل آن ۱۱ برد برای یانکی‌ها و ۴ برد برای ایران بوده است.  

ایران - آمریکا / گزارش لحظه به لحظه

ست نخست / ایران ۲۵ - آمریکا ۲۷ 

تیم ملی ایران در این بازی هم با ترکیب نسبت جوانی پا به میدان گذاشت. پوریا یلی روی یک ضربه محکم نخستین امتیاز این ست را برای ایران به دست آورد. آمریکایی ها، اما در ادامه بازگشت خوبی به بازی داشتند و توانستند از ایران پیش بیافتند. البته این برتری دقایقی بیشتر طول نکشید و تیم ایران با ارائه بازی منطقی و ضربات قدرتی نخستین تیمی بود که در این مسابقه به امتیاز ۸ رسید.  

بازیکنان دو تیم در ادامه نمایش قابل توجه و خوبی داشتند و پایاپای پیش می‌رفتند، آمریکایی‌ها سرویس‌های قدرتی و خوبی می‌زدند و ایران‌ها هم با پاس‌ها و ضربات دقیق از حریفشان امتیاز می‌گرفتند. نمایش خوب دو تیم باعث شد تا نتایج هم کاملا برابر باشد، اما در نهایت این آمریکایی‌ها بودند که موفق شدند امتیاز ۱۶ را بگیرند.

بازی زیبای دو تیم در ادامه هم جریان داشت. شاگردان کولاکوویچ بار‌ها از کانال‌های مختلف حملات زیادی را انجام دادند و به امتیاز‌های خوبی هم رسیدند. آمریکایی‌ها هم روی سرویس‌ها و دفاع خوب بودند و امتیاز می‌گرفتند. بازی دو تیم سرانجام در پایان یک ست زیبا و جذاب با نتیجه ۲۷ - ۲۵ به سود آمریکا به پایان رسید.  

ایران ۰- آمریکا ۱ / گزارش لحظه به لحظه

ست دوم / ایران ۲۱ - آمریکا ۲۵

تیم ملی ایران ست دوم را هم با همان ترکیب ست نخست آغاز کرد و نخستین امتیاز این ست را هم کسب کرد. نمایش ایران در این ست نسبت به ست نخست بهتر بود و نشان دهنده آن بود که بازیکنان اصلی و ذخیره‌ای که در این بازی به میدان آمده بودند به هماهنگی بهتری رسیده اند. شاگردان کولاکوویچ در ابتدای این ست روی دریافت‌ها بهتر عمل کردند و توانستند نخستین تیمی باشند که به امتیاز ۸ در این ست می‌رسند.

بازی دو تیم در ادامه پایاپای دنبال شد و دو تیم همانند ست قبل با امتیاز‌های پیاپی پیش می‌رفتند. آمریکایی ها، اما با ارائه بازی قدرتی و بازی هماهنگ نخستین تیمی بودند ه به امتیاز ۱۶ رسیدند. شاگردان کولاکوویچ پس از وقت استراحت قانونی دوم هم نمایش خوبی داشتند و تا دقایقی با حریفشان برابر بودند، اما نتوانستند این روند را تا پایان ادامه دهند و آمریکایی‌ها در این ست هم موفق شدند پیروز میدان باشند و ایران را ۲۵ - ۲۱ شکست دهند.

ایران ۰- آمریکا ۲/ گزارش لحظه به لحظه

ست سوم / ایران ۲۰ - آمریکا ۲۵ 

تیم ملی والیبال آمریکا در این ست نخستین امتیاز را به دست آورد آن‌ها همانند دو ست قبلی نمایش خوبی در ضربات قدرتی و سرویس‌های داشتند. تیم ملی ایران هم در این ست بهتر عمل کرد و نخستین تیمی بود که به امتیاز ۸ رسید. شاگردان کولاکوویچ که در این بازی تشریفاتی استرسی نداشتند و  بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.

 سرو قامتان ایران در ادامه کار هم موفق بودند و نخستین تیمی بودند که به امتیاز ۱۶ رسیدند، اما روند خوب آن هم پس از کسب امتیاز ۱۶ از دست رفت و حریف با استفاده از موقعیت‌های خوبش توانست در این ست هم با نتیجه ۲۵ - ۲۰ برنده باشد تا در مجموع بازی را ۳ -۲ ببرد. تیم ملی والیبال کشورمان بدین ترتیب با ۱۲ برد و ۳ باخت و عنوان دوم دور مقدماتی به کارش پایان داد.

آمریکا هم با برد در این بازی تشریفاتی در جایگاه ششم قرار گرفت. دو تیم ممکن است در دور نهایی که قرار است به میزبانی شیکاگو آمریکا برگزار شود با هم هم گروه شوند.

ایران ۰- آمریکا ۳/ رده دوم سرو قامتان حفظ شد / پایان کار شاگردان کولاکوویچ در دور مقدماتی


بیشتر بخوانید:

لهستان ۳ - ژاپن ۱ / لهستانی‌ها به صعود نزدیک شدند

روسیه ۳- استرالیا ۰ / روس‌ها به رده سوم رسیدند

آرژانتین ۳ - چین ۱ / پیروزی آسان مردان سرزمین نقره مقابل چشم بادامی‌ها

ایران - آمریکا / یانکی‌ها آخرین رقیب یوز‌ها در دور نخست/ سروقامتان به آمریکایی‌ها رسیدند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ff
۱۰:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۸
با انگیزه بازی نکردن. کاش از آمریکا می بردیم
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۸:۵۸ ۱۰ تير ۱۳۹۸
بازی ما جوانمردانه نیست .چون از قبل قرار بر باختن بوده .چرا؟؟؟ این کار تیم فرقی با خیانت نداره .کسی هم نیست بگه چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۸
بردن آمریکا در هر حال و در هر میدانی شیرین است و ما اگر با تمام توان تیم بازی می کردیم و می بردیم خیلی بهتر بود
Australia
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۸
سلام بهر حال باخت باخت است اگر چه نیازی به آن نبود ولی در خود گزارش هم تعداد برد و باخت آمده و کسی برای هر بازی یک گزارش پیوست نکرده که چرا باختیم
چه رسد که حالا بحث حیثیتی شده. برای آنها هم مهم بر شان بود اگر چه به عنوان میزبان در جمع تیم‌های صعود کرده بودند مگر اینکه بهشون گفتند ببازید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۰ تير ۱۳۹۸
سلام با زی دیروز دلیر مردان والیبال جوان ایران با آمریکا چیزی از ابهت و بزرگی والیبال ما کم نکرد دیروز تجربه و آمادگی حرف اول را زد و تیم‌ی بزرگ از کشوری بزرگ بحقش رسید. هرچند بازی دیروز برای، ایران وآمریکا تشریفاتی بود ولی باخت مقتدرانه ما در 3ست با اندک اختلاف در برابر تیمی بزرگ وفربه از هر نظر با آمادگی جسمی و مالی ارزه بر تیم آمریکا انداخت و این نوید را به ورزش ایران داد که اگر بدور از حاشیه های زیاد فدراسیون وتیم والیبال بزرگسالان و جوانان بیندیشیم و تصمیم بگیریم می‌توان بر تیم های بزرگ غلبه کرد واین دستاوردی فاخر وبرگ برای کشور عزیز مون ایران محسوب می‌شود. درود بر تیم ملی والیبال درود بر تیم دوم جوانان ما ودرود بر مربی عزیز جناب.... ویچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۰ تير ۱۳۹۸
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۷:۱۴ ۱۰ تير ۱۳۹۸
دوستان انشااله برداشت بد نکنند ، درسته بازیهای بسیار خوب تیم کشورمان در این دوره هر بیننده ای را مشتاق بردهای دیگر میکند، ولی هر بازی شرایط خودش را دارد.در خیلی جاها نیز یک سری مصالحی هست که مربیان فقط باید آنها را در نظر بگیرند.در ضمن کشورهای دیگر که ما با آنها جدال کردیم برترینهای دنیا هستند. فقط انشااله حاشیه ها وارد دنیای این ورزش نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۶:۳۳ ۱۰ تير ۱۳۹۸
بازی با آمریکا ارزش دیدن نداشت از بازیکنان کم تجربه استفاده شد و نمایشی بازی کردند زیرا نیاز به برد برای صعود نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۱۰ تير ۱۳۹۸
باید میبردید این آمریکای لعنتی رو مرگ بر آمریکا لعنت بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۰ تير ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا ....در هر صورتی فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۹ تير ۱۳۹۸
مردم در این موارد بیشتر انتظار دارن این برا ملت بالاتر از مقام قهرمانی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
بنظر من دور اندیشی و بها دادن به جوان های تیم ملی دراولویت بود .این که ما باختیم نه تاثیری در صعود ما داشت و نه چیزی از ارزش های ما کم کرد.کار کادر فنی به عقیده بنده حقیر کاملا درست و بجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
امریکا رو باید میبردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
همه بازی ها رو میباختید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
من افتخار مئکنم کشورم به جایی رسیده که برای صعود و مبارزه با امریکا از تیم دومش استفاده میکنه و برای صعود کردن اصلا نیازی به بردن و باختن امریکا نداره. خدا رو شکر که اینقدر قوی شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۹۸
اقتدار این نیست که قهرمان جهان بشی بعد برا اوباش محله ببازی. کمی تفکرتون بالا ببرین اینهمه کوته فکری انسانو ضعیف میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
داری مزخرف میگی باید آمریکا رو میبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۰ تير ۱۳۹۸
مسایل سیاسی را چرا با ورزش قاطی میکنی
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۹:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۸
باید تیم بازی نمیکرد.ایطوری باخت محسوب میشد ، لااقل غرورملی حفظ میشد.90 درصد بازی مقابل آمریکا برابر با باخت بوده ! عجیب نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
امثال آقای محتشمیان و همفکرانش این باخت مفتضحانه را توجیه نفرمایتد. دخالتهای بیجا در کار مربی تیم، به عنوان بعضی دوراندیشی های دم دستی و ظاهرا عاقلانه، موجب آشفتگی در ترکیب تیم ملی و تصمیمات سرمربی شده است. این تیم به واسطه آن دخالتها معلوم نیست در مرحله فینال بتواند به ترکیب اصلی خود بازگشته و کارایی چند بازی اول را داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۹ تير ۱۳۹۸
واقعا متاسفم...چرا نخواستیم ببریم؟ مثلا اگه با چندتا از بازیکنان اصلی بازی میکردیم و میبردیم چیزی ازمون کم میشد؟ حتما باید تحت فشار باشیم که خوب بازی کنیم و ببریم؟؟ ضرری داشت اگه با "اقتدار" صعود میکردیم؟ ایران باید آمریکا رو میبرد.ماایرانی ها منتظر بودیم که شکست آمریکارو ببینیم.خیلی ناراحتم که از "آمریکا" شکست خوردیم.درواقع خودمون شکست رو پذیرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی وطندوست
۲۳:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۹۸
من جدول را دیدم . اگر آمریکا می باخت به دور بعد نمی رسید . باید می برد . و ما هم " باید " می باختیم . به خدا اگر همه بازیها را می باختیم و آمریکا را می بردیم جا داشت . یک نوع حس ملی قوی در بردن آمریکا غلبه داشت .
Netherlands
علی
۱۹:۴۴ ۰۹ تير ۱۳۹۸
این محصول لیس للانسان الا ما سعی است این نشانه برتری است نه ادعا
آخرین اخبار