رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ایلام ۲ درجه کاهش خواهد داشت.

دمای هوای ایلام ۲ درجه کاهش می‌یابد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛مجتبی میهن‌پرست رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام ام گفت: براساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی دمای هوای استان ایلام ۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی افزود: طی دو روز آینده در سطح استان در بعضی ساعات به‌ویژه بعدازظهر دمای هوا گرم همراه با وزش باد شدید و نسبتا شدید خواهد بود که در مناطق مرزی احتمال گرد و غبار وجود دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام اظهار کرد: روز گذشته دمای هوا دهلران ۳۸ درجه و مهران ۳۷ درجه سانتی‌گراد بود، این شهرستان‌ها در طول هفته گذشته گرمی هوای ۵۱ درجه را نیز تجربه کرده‌اند.

لازم به ذکر است، با آغاز فصل گرما و خشکی هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط‌های طبیعی افزایش یافته است، ضرورت دارد کشاورزان، دامداران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند از روشن کردن آتش جدا خودداری و حداکثر ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حریق را رعایت کنند.

نکته قابل توجه اینکه نصب سایبان برای کولر‌های آبی در استان برای کاهش مصرف آب ضروری است چراکه اکثر مردم استان از این نوع کولر‌ها استفاده می‌کنند که تعدادی زیادی از آن‌ها غیراستاندارد هستند.

انتهای پیام/ د

کاهش دمای هوای ایلام

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.